Doorgaan naar hoofdcontent

Kookwekker


Ik had van iemand de tip gekregen om de kookwekker te gebruiken als ik aan het werk ging in de border en daar heb ik vanmorgen gevolg aan gegeven. Niet langer dan drie kwartier voorovergebogen met mijn neus tussen de planten gezeten, netjes hè? Maar wat is dat genieten. Zonnetje op mijn rug, hagedisjes die wegschieten, vogels die kwetteren en in de verte het gebrom van de maaimachine van mijn man die op lager gelegen terrassen bezig is. Na de koffie ben ik in de moestuin gaan kijken wat er overgebleven was van de planten die ik daar ingekuild had voor de winter. Het meest bezorgd was ik over deze beauty, de 'Emerald Dream', een wintergroene niet klimmende clematis. Nou, daar hoefde ik niet over in te zitten, die heeft glansrijk de eerste winter in de Ardèche overleefd en staat intussen weer in een pot om straks een zee van bloemen te laten zien.

Na een siësta in de zon, in mijn t-shirtje en mijn broekspijpen opgestroopt, heb ik me vanmiddag bezig gehouden met het zaaiwerk. Volgens het boekje potgrond gezeefd en dat vermengd met brekerszand waarna het in een zaaitray ging. De tien verschillende soorten tomatenzaden die Heidi me stuurde zitten erin, drie per vakje waarvan de sterkste mag uitgroeien tot een flinke tomatenplant. Ook nog wat bloemetjes gezaaid en nu maar hopen dat de hele handel opkomt.

Reacties

Wat goed Marthy! Wat een voldoening zal het geven!
Ineke zei…
Top van je, die kookwekker. Zorg dat er nieuwe batterijen in huis zijn als deze uitgewerkt zijn. Dus....morgen weer gebruiken lieverd! Trots op je zelfbeheersing!!!!!
Bertiebo zei…
Echt zo'n goed idee8
In de weer zei…
Dat gaat vast goedkomen met " de hele handel ". Mooi die bovendse plant, dat wordt een waterval van bloemen.
Elizabeth zei…
Dat klinkt als een verrukkelijke dag! En oh.., wat moest ik lachen om die kookwekker..
Maar het werkt waarschijnlijk wel, anders ga je veel te lang door!
Wij zetten vroeger de kookwekker voor de kids i.v.m. computertijd; anders was het altijd een 'gevecht'...
Marthy zei…
Zo'n dag sluit je inderdaad met veel voldoening af, Jeanne.
Marthy zei…
Ik moet wel, Ineke, anders blijf ik in mijn enthousiasme veel te lang door gaan in een gebogen houding.
Marthy zei…
Dwingend geluid heeft mijn kookwekker, Bertie;-)
Marthy zei…
De plant bloeit maar twee maanden, maar wel heel mooi en daarna blijft hij groen.
Marthy zei…
Je kent dat wel, Elizabeth. Nog even doorgaan tot de koffie, of nog even dat stukje schoonmaken. Ik moet gewoon aan mijn rug denken en niet te lang doorgaan
Ja de tijd dat je in de tuin bezig bent vliegt voorbij. Maar dat is op zich niet erg, ook ik kan daar echt van genieten!
Deze tijd van het jaar is mijn favoriet. De natuur die weer springlevend wordt. De zon op je gezicht en lekker zaaien voor in de tuin. Wat een heerlijk blog!
Zonnige groet.
Sjoerd zei…
Na gedane arbeid is het goed rusten, ik ben in het weekend iets te ver gegaan en moet het nu bekopen met pijn in mijn rug.
Marthy zei…
Voordat ik het weet ben ik een paar uur bezig in mijn border en dat is echt te lang voor mijn rug, Alet. Dus ik moet een beetje streng zijn voor mezelf.
Marthy zei…
Je zou mijn tuin eens moeten zien, Kakel. Het vliegt hier de grond uit.
Marthy zei…
Vandaar mijn kookwekker, Sjoerd, want ik wil geen pijn in mijn rug.
Emie zei…
Goed idee die kookwekker want oh, die neiging om maar door te gaan! En wat is je Emerald een Dream zeg, prachtig.
Ik dacht, kookwekker? Zou er nog geen nieuws over de tuin komen? Maar jawel, een kookwekker bij het werk in de tuin. Superidee!
KnutzEls zei…
Dat is helemaal niet zo'n gek idee. Niet alleen bij werken in de tuin, maar bij andere klusjes ook. Doe ik wel mn telefoon, want mijn kookwekker piept zo irritant ;-)
Ageeth Mooij zei…
Ik gebruik de kookwekker wanneer ik lig/lees in de zon. Fijne klusjes heb je gedaan!
Marthy zei…
Jij zal het herkennen, Emie. Veel werk als je komt, lekker weer en dan maar door willen gaan. Onze ruggen kunnen dat niet meer aan.
Marthy zei…
En nieuws over de tuin komt er nog volop, tot vervelens toe, Jeanette.
Marthy zei…
Deze kookwekker piept dwingend, ook heel irritant maar nodig, haha.
Marthy zei…
Sommige mensen hebben dat soort ideeën, Lut en dat moet je dan maar dankbaar toepassen.
Marthy zei…
Wij vielen gisterenmiddag tijdens onze siësta allebei even in slaap, wat is dat lekker.
Inge zei…
Prachtige clematis!
Pippa's Hus zei…
Ik ben een heel klein beetje ietsiepietsie jaloers. Ik ben op mijn werk op dit moment maar weet wel waar ik liever wou zijn. ;-)) XX Esther
Mirjam zei…
Ik werk ook altijd met de kookwekker; niet langer dan 1 uur achter elkaar aan de naaimachine. Anders krijg ik onherroepelijk weer last van mijn schouders.
Wat een prachtige Fuchsia is dat. En heerlijk hoor Zinnia's, ik kocht ook zaden daarvan voor hier in de tuin op de plek waar ik anders Lathyrus heb staan. Maar ik heb ze nog niet gezaaid. Er staat op het zakje dat de Zinnia er niet van houdt om overgepot te worden en dat het dus beter is om deze eind april op de juiste plek gelijk in de grond te zaaien...?
We zullen zien!
Heel fijne rest van je dag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Dit is een lage soort zinnia's, wit, heel leuk. Ik zaaide ze verleden jaar ook direct op zijn plek maar het duurde lang voor ze opkwamen dus dacht ik er goed aan te doen om ze voor te trekken. Ach, en lukt het niet, er zit nog genoeg in dat zakje;-)
Marthy zei…
Ik kan me het helemaal voorstellen, Esther. Ik hoop voor je dat het in het weekend stralend weer is.
Marthy zei…
Verleden jaar gekocht bij Esveld in Boskoop, die hebben altijd mooie bijzondere planten, Inge. Beetje ver weg voor jou.