Doorgaan naar hoofdcontent

Hier heeft de kip niet gelegd

De Fransen zijn gek op chocola. Er is bijvoorbeeld bijna geen koekje te vinden zonder chocola maar ook veel taarten zijn er van gemaakt. Nu met de Pasen gaan ze hier op dat gebied helemaal uit hun dak. Veel vloeroppervlak in de supermarkten is gevuld met rekken vol paaseieren, paashazen en kippen. Van zeer luxe dozen tot zakken met eitjes. Er moet wat chocola gegeten worden met deze dagen, dat kan niet anders. Maar....niet bij ons. Ik ben ze gewoon helemaal vergeten te kopen deze week toen we boodschappen deden terwijl ik er bij wijze van spreken over struikelde. Het lichtje ging pas branden toen ik gisteravond de wekelijkse reclamestapel bekeek. Nou, dan gaan we volgende week de schade maar inhalen, er zal zeker nog wat overblijven voor ons.


Reacties

In de weer zei…
En in de uitverkoop denk ik.
KnutzEls zei…
Hier modjesmaat aangeschaft en voorlopig opgeborgen!
Jeanne zei…
Wat toevallig, jouw blogonderwerp en het mijne!
Sjoerd zei…
Haha, we blijven Hollanders...
Leuke reclame, en er is vast nog wat volgende week. En dan is het nog net zo lekker! Fijne Pasen alvast Marthy (en Mart natuurlijk).
Elizabeth zei…
Het zou wat zijn.. een kip die chocolade eieren legt...
Hier ook geen chocolade, gewoon omdat ik er niet om geef!
Fijne paasdagen gewenst...
Marthy zei…
Dat waren ook de woorden van Mart, Toos.
Marthy zei…
Haha, als ze hier op tafel staan gaan ze op, Els.
Marthy zei…
Maar de jouwe is wel interessanter.
Marthy zei…
Zelfs als er geen paasei meer te koop zou zijn, Jeanette dan liggen die winkels nog vol met een ongelofelijke voorrad chocola.
Marthy zei…
Oh Elizabeth, dan ben je vast een van de weinige. Wij zijn er gek op, vooral goede Belgische bonbons, echt een traktatie.
Haha, dan kun je ze in de uitverkoop kopen. Dat wordt dus een dubbele hoeveelheid (-:
Marthy zei…
Toevallig ken ik iemand die ik daar een groot plezier mee ga doen.
Bertiebo zei…
Expres niks gekocht dit jaar. Schouderklopje aan mezelf
Marthy zei…
Wat een zelfbeheersing.
Emie zei…
Ook hier in Italie word je doodgegooid met enorme chocolade eieren, meestal nog heel lelijk verpakt ook. Wij krijgen tweede Paasdag gasten en dus kocht ik heel royaal één klein zakjes eitjes.
Pippa's Hus zei…
Wel lekker allemaal! XX Esther
Marthy zei…
Ja, en daarom jammer dat ik niets in huis heb.
Marthy zei…
Wij krijgen ook bezoek die het zonder één paaseitje moet doen.
Vlimbouter zei…
Wat grappig: een kip in chocolade, gefokt in Frankrijk. Hilarische reclame!
Marthy zei…
Zou het Franse humor zijn;-)
Mirjam zei…
Hier had ik wel een en ander aangeschaft voor bij de Paasbrunch, maar dat is zo goed als allemaal opgegaan, tweede Paasdag. Ik had dan ook 25 mensen over de vloer. Daarna was het weer over met de chocolade, hoe lekker ik het ook vind hoor...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Knap van je hoor en natuurlijk ook heel gezellig, 25 mensen op de paasbrunch. Ik heb deze week nog even twee superlekkere doosjes chocola gekocht....