Doorgaan naar hoofdcontent

Want je geheugen wordt wat minder

'50-Plus zijn is geweldig, je geheugen wordt wat minder, maar daar merk je niet zoveel van want je geheugen wordt wat minder'. Deze stelling las ik deze week op internet. Ik ben natuurlijk een ietsje meer als 50-plus en dat geheugen wordt inderdaad minder en af en toe is dat verdraaid lastig en echt wel merkbaar. Neem nou deze handschoentjes die ik verleden winter kreeg van een wandelmaatje. Ik was er blij mee. Het zijn namelijk niet zomaar handschoentjes maar Touchscreen Gloves. Je kunt met deze handschoenen vegen over het scherm van je mobieltje en dat lukt met andere handschoenen beslist niet. Ik wandel veel 's winters en bij heel koud weer draag ik dit soort dunne handschoenen. Dikkere heb ik niet nodig want door het bewegen heb ik binnen tien minuten warme handen. Dus deze handschoenen zouden voor mij wel handig zijn. Ja meid, als je weet waar je ze neerglegd hebt zouden ze inderdaad handig zijn. Afgelopen winter in huis Stolwijk mijn kop gek gezocht naar die dingen, tot mijn grote ergenis niet te vinden. Het was dit weekend wat frisser geworden dus ik zoek in mijn sokkenla naar een paar sokken. En wat kom ik daar tegen? Juist ja, die handige handschoenen. Vraag me niet hoe ze daar komen, want de logica daarvan ontgaat me volkomen. Het belangrijkste is ik dat ik ze weer heb en ze gaan nu in de doos met spullen voor Nederland. Ja, die heb ik al weer, hihi.

Reacties

Pippa's Hus zei…
Gewelidig dit! :-)) Fijn in ieder geval dat je ze weer hebt. XX Esther
Vlimbouter zei…
Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die dingen soms totaal verloren leg. Heel herkenbaar, dus!
Sjoerd zei…
Als je dan maar niet vergeet waar je die doos hebt neergezet...
Jeanne zei…
Zo herkenbaar! Vooral iets extra goed opbergen leidt tot vergeten zijn waar dat was. Maar ach als dat alles is aan ongemakken van ouder worden, hoor je mij niet klagen.
Bertiebo zei…
Dat ben ik helemaal eens met Jeanne
Oh daar hoef je geen 50 plus voor te zijn hoor ;-) Gebeurt mij ook regelmatig.
Lida zei…
Als je ze dubbelgevouwen ergens neergelegd hebt, dan heb je er later natuurlijk sokken ingezien. Oh, een zwart hoopje wol....hup de sokkenla in!

Grappig! Ik klikte net even linksboven op de knop "vertalen" en je kan alles in een andere taal veranderen. Zelfs de reacties. Heb gelijk even gekeken hoe je blog er uit ziet in het Zuid Afrikaans, in het Koreaans en in de Zoeloe taal. Heel apart hoor :-)
Marthy zei…
Maar waarom namm ik die dingen nu mee naar een zonnig land, vraag ik me nog steeds af, Esther.
Marthy zei…
Dat zou toch echt erg zijn, Sjoerd.
Marthy zei…
Herken je dan ook mijn gemopper als ik weer een loop te zoeken in huis, Lut. Wel op mezelf, hoor, ik geef niemand anders de schuld.
Marthy zei…
Ik heb ondertussen de gewoonte aangenomen om van de dingen die echt belangrijk zijn en die ik extra goed opberg een aantekening te maken in een agenda.
Marthy zei…
Nou ja zeg, dat vertalen heb ik nog nooit gedaan. Ga het onmiddellijk uit proberen.
Onliemie zei…
Pfff wat ben ik al blij dat ik niet alleen ben. Zo verstopte ik ooit de boordpapieren van de auto toen we met vakantie gingen. Voor het geval dat ie zou gestolen worden, dan hadden de dieven geen papieren. (dit idee alleen al! :-) ) En ik heb ze echt nooit meer teruggevonden! We hebben alles opnieuw moeten aanvragen. Ik verstop nooit meer iets zonder de echtgenoot op de hoogte te stellen van de plek... en dan moeten we nog opletten dat we het niet allebei vergeten!
Ik zal hier deze week nog wat moeten bijlezen zie ik... 2 weken uit blogland geeft verdorie stress nadien! ;-)
In ieder geval zie ik dat jullie weer volop genieten van het mooie Frankrijk.
KnutzEls zei…
Overkomt mij ook heel vaak.
Jan uit Perth zei…
Handschoenen en sokken: ik zie toch wel een relatie met "handen en voeten", Marthy :-)!
Marthy zei…
Ik heb een echtgenoot die nog vergeetachtiger is dan ik, dus dat wordt niets. Steeds meer opschrijven is de remedie, Kris.
Inge zei…
Herkenbaar, Haha
Hahaha, in ieder geval heb je ze weer terug. Misschien dacht je in de haast van het inpakken dat het een paar sokken waren? Enne als het bij jullie net zo koud is als hier, kun je ze misschien toch wel gebruiken ;o)
Marthy zei…
We hebben doorlopend prachtig weer gehad. Het is nu wel wat frisser maar nog steeds strak blauw.
Mirjam zei…
Lekker herkenbaar verhaaltje is dit, behalve dan dat ik het hele jaar in hetzelfde huis woon, maar sommige zomerspullen pas in winter terugvind en andersom. haha...
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het maakt het ook wel een beetje moeilijk om in twee huizen te wonen, Mirjam. Dan ben ik wat kwijt en dan loop ik maar te denken in welk huis het zal liggen.