Doorgaan naar hoofdcontent

Kwekelingen

De bonen die ik voorgetrokken heb zijn allemaal goed opgekomen. Inmiddels zijn ze van de warme tuinkamer verhuisd naar een koele slaapkamer, wel voor een raam want ze hebben licht nodig. De man is nog steeds aan het maaien maar heeft beloofd om morgen aan de koude bak te gaan beginnen. Voor dat doel heb ik in Nederland via Marktplaats twee broeiramen op de kop kunnen tikken. Maar daar moet natuurlijk nog wel een onderstel voor in elkaar gezet worden. Hopelijk herbergt onze grote garage nog iets wat daar voor kan dienen. En als die bak klaar is mogen deze kwekelingen daar als eerste in.


Reacties

Inge zei…
Ik was vroeger ooit een tijdje kwekeling :-)
Marthy zei…
Ik denk dat meerdere bloglezeressen dat ooit geweest zijn, Inge;-)
Emie zei…
O,o, er wordt wat versleept vanuit onze thuislanden naar verre oorden. Die handige man van je maakt daar vast twee prachtige bakken onder. Lekker bezig, jullie!
Marthy zei…
Ieder jaar terwijl we die auto aan het volstouwen zijn vragen we ons af of het ooit ophoudt, dat gesleep.
Een goed begin is het halve werk. Maar ook het halve werk is veel werk, voor je kunt oogsten. Groetjes El
Marthy zei…
Ja, er moet wel wat voor gedaan worden.
Wieneke zei…
Er gaat niks boven zelfgekweekt groen, vind ik. Je krijgt er gewoon een band mee hahahaha. Ik ben momenteel op bescheiden schaal bezig met de moestuintjes van AH. Ditmaal doe ik geen groenten (die geef ik weg) maar wel bloemen en keukenkruiden.
Marthy zei…
Echt, Wieneke, het zijn bijna m'n kindjes.
Mirjam zei…
Wat zullen die kwekelingen het heerlijk naar hun zin krijgen in die mooie gemaakte koude bak, onder de broeiramen.
Liefs,
Mirjam