Doorgaan naar hoofdcontent

Afkoeling

Nadat we Floor op de trein naar huis hadden gezet hebben we een lekker broodje zitten eten aan de oever van de Rhône. Het was er warm, we zochten de schaduw van een boom op. Een uurtje later, op het parkeerterrein van de supermarkt in Privas, begon het hard te waaien en te regenen en terwijl we in de bergen van de Ardèche omhoog reden zakte de temperatuur van dertig naar veertien graden. Wij vinden het niet erg, even wat afkoeling en ons gras zal er hopelijk van opknappen.
 

Reacties

Ineke zei…
Eindelijk kan ik Mart's schilderwerk in het geheel zien.
Wat een prachtige kleur blauw!
Toch weer ff wennen zonder dochterlief? Sterkte hoor - geen kaartavondjes meer.
Ook ik hoop op een beetje afkoeling.
Zon is erg lekker maar ook hier snakken we naar een beetje regen.
Vanavond - we hebben code geel gehad van het KNMI.
Hier nu precies hetzelfde: vandaag broeiend heet en plakkerig, nu ineens zwarte luchten, regen en forse wind... heerlijk ;)
Marthy zei…
Mooi hè, Ien, dat schilderwerk van mijn man. Hij is nu met de luiken bezig.
Marthy zei…
Alles staat hier open, lekker die koele lucht.
Mirjam zei…
Van dertig naar veertien. Dat is nogal een verschil zeg. Maar je hebt gelijk, een beetje afkoeling is wel lekker dan. We hebben hier trouwens ook een echt onnederlandse zomer hoor. Zo lang al mooi weer. Maar hier komt ook de regen hoorde ik net op het nieuws, vanavond...
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Emie zei…
Jullie in Frankrijk en wij in Italie hebben wel een compleet andere en beter zomer dan vorig jaar hè? Toen verlangden we naar zon, nu is de regen een zegen. Het kan verkeren, zeggen we dan.
Marthy zei…
Ik hoop vooral voor iedereen in Nederland dat het nog lang mooi weer zal blijven, Mirjam.
Marthy zei…
Oh, Emie, het heeft vannacht een aantal uren echt flink geregend, wat zijn we daar blij mee.
Chantal zei…
Wij hebben vannacht afkoeling gehad, mt mega veel regen en onweer
Marthy zei…
Je kon het al lezen in mijn berichtje aan Emie, lekker veel regen vannacht, ook hier. Dit was de eerste echte regen sinds begin juni, Chantal, dus je begrijpt dat we hier blij mee zijn. Mijn tuin staat te glunderen.
Inge zei…
Hier is het behoorlijk warm, maar de almen zijn nog lekker groen, en dat blijft ook zo: er is regen voorspeld
Marthy zei…
Ik moest eerst eens opzoeken wat almen waren en toen ik het vond dacht ik, oh ja. Jij zit tussen die mooie bergen, Inge, veel wandelplezier.