Doorgaan naar hoofdcontent

De eerste poging

Het is er maar één, hij is ook niet erg groot maar ik ben er toch gelukkig mee. Ik had nog nooit eerder pompoenen gepoot, ze nemen zoveel ruimte in. Maar aangezien ik in de klein fruittuin dit jaar nog wel wat plek had kwam de plant daar terecht. Uiteindelijk is er aan een hele lange sliert met bladeren maar eentje gegroeid, maar dat zal wel door een gebrek aan water komen. Op die plek komen we niet zoveel met de gieter. Volgend jaar een tweede poging.

Reacties

Mirjam zei…
Hij ziet er in ieder geval heel erg mooi uit. En wat zal hij dan lekker smaken zeg...
Genieten bij voorbaat.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Waarschijnlijk ga ik er een soep van maken, Mirjam, Maar eigenlijk vind ik het ook leuk om hem op mijn tuintafel te leggen.
Heidi zei…
Vorig jaar had ik er ook maar eentje, en ik was er zo spaarzaam op dat ik hem uiteindelijk beschimmeld moest weggooien. Balen! Nu staan er gelukkig wat meer aan de planten.
Eén is beter dan geen hé ;-)
Bertiebo zei…
Mooi is-ie. Die kleur...
Chantal zei…
Deze pompoen doet me meteen denken aan mijn Amerikaanse familie, en Halloween en Thanksgiving
Inge zei…
Ik heb er een gekregen van een Oostenrijkse vriendin. Dat gaat een lekker soepje worden.
Wieneke zei…
Schitterend! Ik hoorde van een tuinierende kennis, dat je altijd goed moet opletten dat slakken de bloemen van pompoenplanten niet opvreten, want dan komen er écht geen vruchten. Deze zomer is het hier bar en boos met slakken. Ik wou dat ik een euro kreeg voor elke slak die ik uit mijn pottentuin alleen al haal. :-)
Marthy zei…
Eigenlijk ben ik blij dat je dat zegt Heidi, dan ga ik hem toch maar weg halen, want volgens mij wordt ie ook niet meer groter.
Marthy zei…
@natuurlijk Ik moet eerlijk bekennen dat er nog een groeide, maar die is er in een vroeg stadium vanaf gehaald door mijn echtgenoot die dacht dat het een ronde courgette was, ha ha.
Marthy zei…
Ja, Bettie, daarom twijfel ik om hem op te eten. Als ik hem op mijn tuintafel leg kan ik er nog een poos van genieten.
Marthy zei…
Ja, in Amerika zijn ze veel meer gewend om er allerlei leuke dingen mee te doen, Chantal. Wij in Nederland kennen dat niet zo en in Frankrijk gaan ze allemaal in de soep.
Marthy zei…
Ik heb nog nooit een soep gemaakt van pompoen, Inge, dus dat gaat nu waarschijnlijk veranderen.
Marthy zei…
Gelukkig hebben wij hier weinig last van slakken Wieneke. Ik ben bang dat het toch echt de droogte is geweest.
Onliemie zei…
Gek ja dat er maar eentje is... ik had er ooit in onze bostuin en die groeiden ontzettend hard... ik had een veel te grote oogst... Zal inderdaad aan de droogte liggen. Maar deze gaat nu dubbel zo goed smaken!
Marthy zei…
Kris, een mens moet klein beginnen. Wie weet, heb ik volgend jaar wel een hele grote oogst.
Anoniem zei…
Bij mij en vele anderen tuinders groeien ze op de composthoop
Marthy zei…
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, de composthoop. Dat wordt dan nog een verdieping (terras) lager.