Doorgaan naar hoofdcontent

Ondanks de hitte

Behalve deze grote schaal met tomaten, courgettes, paprika's en uien had ik vandaag ook nog aardbeien en bramen. Die twee laatsten gaan in zakjes met het gewicht erop in de vriezer. Als ik wat meer tijd heb maak ik daar jam en/of sap van. Van wat erop de foto staat heb ik tomatensaus gemaakt, het gaat in grote en kleine potten, net waar ik het  straks voor nodig heb. Ik sta er verbaasd van dat we ondanks de droogte nog zoveel kunnen oogsten. We hebben gelukkig nog steeds water uit de bron maar het is zo heet buiten dat je je afvraagt of er onder die omstandigheden nog wat kan groeien. Blijkbaar wel, getuige deze foto.

Reacties

Ineke zei…
Het zal de liefde zijn, Marthy, die jullie bij de zaadjes erin stoppen. De inhoud van de schaal ziet er heerlijk uit.

Oef....best wel warm bij jullie. Maar wij mogen ook niet mopperen.
Verstandig om op een later tijdstip jouw overheerlijke jam te maken.
Tempo een beetje aanpassen hoor!
Marthy zei…
Ja, Ien, er is heel wat tijd en liefde ingestoken. En warm is het, maar we doen kal aan.
Mirjam zei…

Wat een geweldige oogst heb je dan toch nog. Een heerlijke verrassing was het dus eigenlijk.
Saus van eigen oogst, lekkerder is er niet.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
De zon in een potje, Mirjam en ik heb er de hele winter plezier van.
KnutzEls zei…
Dat ziet er watertandend lekker uit.
Marthy zei…
Het is ook lekker Els. Zo van het land, onbespoten, puur natuur.
Chantal zei…
Daar zit een heerlijke ratatouille in!!
Marthy zei…
Je brengt me op een idee, want ik heb hier ook nog een aubergine liggen.