Doorgaan naar hoofdcontent

Dames met hondje

We waren deze zomer nog niet op de brocantemarkt van La Voulte geweest en omdat de meeste toeristen nu wel naar huis zijn vonden we dat we maar eens vroeg uit bed moesten gaan om te kijken of er nog iets van onze gading was. Het was inderdaad niet druk en er waren heel veel leuke dingen te koop. Maar bij alles wat ik zie denk ik tegenwoordig eerst na of ik het wel een plekje kan geven want het heeft op onze leeftijd geen zin meer om spullen op te stapelen. Wij moeten juist ontspullen. Maar dit beeldschone ijzeren mandje kon ik  echt niet laten staan, mooi om de uien in te bewaren.

 
Je vindt van alles op zo'n markt, leuke kitsch, spulletjes uit grootmoeders tijd, kleding, boeken en je kunt er zelfs een set banden aanschaffen. Maar het allermooist vond ik toch de drie dames op de onderste foto, heerlijke types om naar te kijken.







Reacties

Ja, dat mandje had ik ook gekocht. Ik denk trouwens dat ik ook gezwicht was voor de emaillen emmer met deksel. Was ooit op een rommelmarkt (doe dat nooit) in Frankrijk en zag dat ze maar weinig vroegen voor de mooiste dingen. Is dat nog steeds zo??
Dag, Madelief.
Emie zei…
Goed mandje! Ik was vrijdag nog even bij een kringloop voor een projectje (kom ik vast wel in een blog op terug) en kwam weer eens een hele leuke pot/vaas/ tegen. Omdat ik héél vaak dingen niet koop vanwege ontspullen, maar daar later toch weer spijt van heb, ben ik voor een keer weer gezwicht. Om daarna minstens vijf keer tegen de man hier te zeggen dat ik zo blij met mijn aankoop ben. Elke keer als jij een ui pakt, denk je: goh wat een leuk mandje heb ik toch.
Marthy zei…
Ik stop van te voren meestal wat losse euro's en een briefje van vijf in mijn zak, Carin en daar kom ik ver mee. In dit geval was het mandje 8 euro en dan moet ik even denken of ik het waard vind. Maar ik weet uit ervaring dat ik meestal achteraf spijt heb als ik het niet gedaan heb en wat ben ik nu blij met het mandje.
Marthy zei…
Lees mijn antwoord aan Carin, Emie. En ook ik heb vandaag minstens vijf keer tegen mijn lieverd gezegd dat ik er blij mee ben en dat ben ik ook want het mandje staat hier echt mooi te zijn.
Wat een geweldige aankoop, ik snap helemaal dat je daar voor gevallen bent! Maar wel slim om niet meer zo enthousiast van alles mee naar huis te slepen, om eerlijk te zijn doe ik dat zelf ook niet meer zo vaak. Juist eerder andersom: spulletjes uitdelen! Geeft ook een heel goed gevoel.
Marthy zei…
@Villa Zeezicht. Te vol is ook niet mooi, dus ik probeer zeer kritisch te kijken als ik op zo'n rommelmarkt loop. Het is de kunst om de pareltjes er tussen uit te vissen.
Inge zei…
Heerlijk, mensen kijken. Die man met kniekousen vind ik ook geweldig. Mandje trouwens ook :-)
KnutzEls zei…
Het mandje is onweerstaanbaar, wie doet zoiets mou weg? En zo,n kan had ik vast ook meegenomen, al weet ik dan weer niet waar ik hem zetten moet. Ontspullen vind ik een heel lief woord, klinkt beter dan opruimen😉
Bertiebo zei…
Jaha... ontspullen. Het lijkt er bij mij nog niet zo heel erg op. "Rommel"markten en kringloopwinkels zijn echt onweerstaanbaar! Ik moet lachen om die man die bij z'n banden zijn ziel in lijdzaamheid zit te bezitten
Onliemie zei…
Heerlijk dat jullie naar zo'n markten kunnen als alle toeristen weer naar huis zijn! Lees je de jaloezie tussen de regeltjes? :-) Prachtig mandje...zou ik ook niet kunnen aan weerstaan!
Geniet nog van de rust in La Douce France!
Marthy zei…
Ja, Inge, die man met die kousen viel me direct op en ik had hem nog liever van voren gefotografeerd, maar dat lukte niet.
Marthy zei…
Het woord 'ontspullen komt geloof ik van mijn blogvriendin Emie en ik gebruik het tegenwoordig vaak. Met het ouder worden wil ik geen overvolle huizen (wij hebben er twee). Stel je voor dat er ons wat gebeurt, dat moeten onze kinderen al die troep opruimen. Wil ik ze niet aan doen.
Marthy zei…
Wat heb je dat goed uitgedrukt, Bettie. 'die man die bij z'n banden zijn ziel in lijdzaamheid zit te bezitten', daarom nam ik hem op de foto. Hij bleef met dat sombere gezicht maar voor zich uit staren, ik kreeg bijna medelijden met hem.
Marthy zei…
In het toeristenseizoen is het vaak zo druk op de markten dat je amper bij een kraam kan komen, Kris. En die handelaren zijn ook niet gek, die verhogen hun prijzen natuurlijk even een paar weken voor die gretige toeristen.
Chantal zei…
aaaah, die autootjes zijn leuk, zelfs als decoratie
Marthy zei…
Ik denk dat ze daarvoor ook gekocht worden, Chantal. Mensen knappen ze wat op en zetten het in hun huis, is erg 'in' tegenwoordig.
Vera zei…
Die kousen zo, zijn helemasl tegenwoordig Hot!! Die ene dame met hasr telefoon en peukie. Fantastisch. Het hondje is net een beetje Daan 😉
Marthy zei…
Ik kon daar wel blijven knippen, Vera, zoveel leuke types!