Doorgaan naar hoofdcontent

Missie geslaagd

Vanmorgen al vroeg naar een klein rommelmarktje hier in de buurt gereden. Het stelt niets voor, een twintigtal auto's in een weiland met daarvoor wat overbodige troep uitgestald. Maar, zeg nooit nooit, want er kan altijd wat tussen zitten wat jij nou net leuk vind. Deze zwijnekop bijvoorbeeld, best aardig boven de schoorsteen. Maar we hebben geen schoorsteen meer, dus heb ik hem maar laten liggen. Maar voor die prachtige oude aardewerken pot had ik nog wel ergens een plekje. Missie geslaagd.






Reacties

Wow, wat een gave vondst :) Die gaat zeker een mooi plekje krijgen in jullie Franse huis!! Leuk dat je niet voor niets geweest bent, met een schat thuiskomen geeft altijd net wat extra's ;)
Emie zei…
Zou jij echt een zwijnekop ophangen, Marthy? Geloof ik niks van. Ik van zijn levensdagen niet, maar die fraaie pot steelt wel mijn hart.
Muggenbeet zei…
knappe pot, ook mijn smaak. We deden op onze korte Frankrijkreis ook een rommelmarkt, vond er ook een aardigheid.
Marthy zei…
Dat is nou net het leuke ervan, @Villa Zeezicht. Een simpel marktje en dan toch met zo'n mooie pot thuis komen voor maar vier eurootjes.
Marthy zei…
Nou maak je me wel nieuwsgierig, Ludo, wat jij vond.
Marthy zei…
Oh nee, Emie, zeker geen zwijnekop aan mijn muur, het idee alleen al, hi hi.
Mirjam zei…
Die zwijnenkop zou ik ook hebben gelaten voor wat-ie was. Veel te eng vind ik die. Maar die pot... ja, die is echt prachtig.
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Helemaal mee in mijn knollentuin met die pot, Mirjam.
Chantal zei…
Ik heb weinig met opgezette dieren als trofee
Inge zei…
Die zwijnekop had ik ook fijn laten liggen, eeks, dat beest blijft je anders aankijken met die knikkeroogjes. Ik heb wel hertengeweien en reeengeweitjes hangen. Oa boven de openhaard Niet zelf geschoten hoor, bah nee, zou ik niet kunnen/durven ..... (ben wel hypocriet want het vlees eet ik wel) maar gekregen.
Wieneke zei…
Het zwien is natuurlijk al heel lang heel erg dood, maar op de een of ander manier kijkt hij nog behoorlijk levendig uit zijn oogje ;-)
Marthy zei…
Ik ook niet Chantal, daarom heb ik hem ook laten liggen. Maar een fotootje vond ik wel grappig.
Marthy zei…
In het echt zien ze er behoorlijk bedreigend uit, Inge, alleen daarom zou ik hem niet boven de schoorsteen willen.
Marthy zei…
Die glinsterende kraaloogjes de hele dag in je huis Wieneke, je zou het gevoel krijgen dat je achtervolgd werd door dat beest;-)
KnutzEls zei…
Dat zwijn kwam er ook bij ons niet in, maar die pot zou ook hier niet misstaan :-)
Marthy zei…
Ik heb al begrepen, Els, dat ik zo een handeltje zou kunnen beginnen in die potten.
Ingrid Orens zei…
Ik ga een beetje uit de toon vallen bij de reacties hier, maar ik vind meneer Zwijn best wel grappig :-) !
Marthy zei…
Heerlijk, je opmerking, Ingrid, ik heb hier even hard zitten lachen!