Doorgaan naar hoofdcontent

Recepten

Jarenlang verzamelde ik recepten. Ik knipte ze ergens uit en plakte ze op A4tjes die dan weer in plastic insteekmapjes gingen. Drie mappen vol had ik en ik sleepte ze zelfs jarenlang mee heen en weer naar Frankrijk. Ze zijn zoveel gebruikt  dat ze aan de buitenkant helemaal versleten zijn. En nu liggen ze bij het afval nadat ik eerst al het papier uit de mapjes heb gehaald, want we doen hier wel aan afvalscheiding hè. Ik gebruikte de mappen de laatste tijd niet meer, sla mijn recepten op in een elektronisch kookboek, wel zo handig. Ik lees diverse kookblogs en als ik iets van mijn gading zie gaat het hop, in mijn eigen kookboek, keurig in rubrieken. Bij het leeghalen van de insteekmapjes kwam ik wel heel wat oud sentiment tegen. Een saladerecept van een collega, ik herkende zelfs zijn handschrift nog en een toffeetaartrecept van een te jong gestorven vriendin. Ook lekkere recepten van mijn Franse buurvrouwen, geschreven op servetten tijdens het jaarlijkse repas. Ik heb ze niet meer nodig, alles staat in het brein van mijn laptop.

Reacties

Google zoekt de recepten sneller op mijn blog dan ik in onze recptendoos ;-)
Marthy zei…
Ik zeg altijd: Google is your friend. Vaak geef ik de ingrediënten op die ik wil gebruiken en dan komt er altijd wel een bruikbaar recept uitrollen.
Emie zei…
Bij mij loopt alles nog door elkaar; schriftjes, verzamelmappen en recepten op de pc. Als ik eens een keertje tijd heb, ga ik net zo verstandig doen als jij!
Marthy zei…
Pff, verstandig? Maar wel handig!
Chantal zei…
Leuk, zo'n plak en knip receptenboek. Ik heb een hele map vol maar wil ze juist gaan digitaliseren
Marthy zei…
Veel van de recepten die ik in de map heb staan gewoon op internet, Chantal. Ik had een paar hele oude pastarecepten in de map die ik toch wel graag wilde behouden, keek even op internet en kon ze zo kopieën. Misschien een tip voor je?
Haha, herkenbaar :) Onlangs heb ik ook al die eindeloze mappen vol knipsels weggedaan. Op een paar na: de handgeschreven recepten van lieve vrienden of kennissen die me dierbaar zijn vanwege de gulle gevers. Die zitten nu heel bescheiden in een klein mapje... wat ik koester ;)
Bertiebo zei…
Bij mij is dat een dillemma. Papier of digi. Geldt ook voor foto's. Ik weet het nog niet.
Marthy zei…
@Villa Zeezicht Ook ik heb een paar handgeschreven recepten bewaard, kon ze nog niet weggooien
Marthy zei…
Je wilt toch niet zeggen, Bettie, dat je al je foto's uit laat printen?