Doorgaan naar hoofdcontent

Kleur ontketend

We zijn alle twee weer in Nederland, blogvriendin Emie en ik en het werd tijd voor onze jaarlijkse ontmoeting dus spraken we af om elkaar te treffen in het Gemeente Museum in Den Haag. Eerst aan de koffie en dan moeten we opletten dat we niet te lang blijven kletsen anders hebben we geen tijd voor de prachtige tentoonstelling 'Kleur ontketend' met werken van Franse en Nederlandse schilders in de periode tussen 1885 en 1914. De bovenste foto is een werk van Van Gogh en het doek hieronder van Ensor, 'Intrige' genaamd.



 

Het schilderij waar Emie hier naar staat de kijken is van Kees van Dongen, 'Portret van Dolly'. Deze beeltenis is gebruikt om bekendheid te geven aan deze tentoonstelling. De twee onderste foto's zijn genomen van het werk van de Belgische kunstenaar Rik Wouters (1882- 1916). Prachtig werk heeft hij nagelaten. Na al deze mooie schilderijen waar we echt van genoten hebben bezochten we nog de tentoonstelling 'Ode aan de Nederlandse Mode'. Omdat het licht daar een stuk minder fel was en ik niet mocht flitsen heb ik daar nog wat foto's gemaakt met mijn telefoon. Of dat gelukt is moet ik nog bekijken, ik heb daar nooit zoveel vertrouwen in. Samen met Emie nog een broodje gegeten, nog meer gekletst en afgesproken dat we elkaar volgend jaar weer zien, in levende lijve dan, want we zien elkaar ook iedere avond op onze wederzijdse blogs.


Reacties

Emie zei…
Zo, jij hebt er een heel wat kleurrijker blog van gemaakt dan ik, Marthy. Maar je bent ook een professioneel fotograaf, dat scheelt. Leuk ook dat het lijkt of ik de enige bezoeker was.
Tot morgen!
Marthy zei…
We hadden weer een heerlijke dag, Emie, kleurrijk ook. Zijn we dat zelf ook niet een beetje, haha.
Bertiebo zei…
Leuk dames! Els en ik hebben hetzelfde.Zo'n cadeautje is dat! En die tentoonstelling was gaaf hè!
Marthy zei…
Vrienden zijn altijd cadeautje, Bettie, zeker als je elkaar op deze manier leert kennen. En Oh, war was die tentoonstelling mooi, ik zou er zo nog wel een keer heen willen.