Doorgaan naar hoofdcontent

Gouwespoorbrug

Net na de kerst werd ik door mijn huisarts naar de longarts op spoedeisende hulp gestuurd. Ik hoestte behoorlijk, al twee maanden, en opeens vond hij dat het nu te gek werd, ik was die dag ook wel erg benauwd. Nou, dan kom je daar in zo'n ziekenhuis en ga je door de hele mallemolen. Resultaat was een longfoto en een ECG die niet helemaal zuiver waren. Ik kreeg een antibioticum voor het hoesten en dat heeft aardig geholpen. Vanmiddag nog even bij de longarts geweest, alles goed, ik hoef niet meer terug te komen. Die vage vlek op de foto was een beginnende longontsteking. Eind januari mag ik nog een keer naar de cardiologieafdeling in het ziekenhuis om een inspanningstest te doen. Volgens mij werkte dat apparaat die dag op spoedeisende hulp niet goed, want ik kan me niet voorstellen dat ik wat aan mijn hart mankeer. We zullen zien. En nu denken jullie natuurlijk, wat heeft die brug daar mee te maken. In feite niets, maar ik had geen foto bij dit verhaal en we kwamen er op de terugweg uit het ziekenhuis langs. Het is de Hoge Gouwebrug over de Gouwe. Met die prachtige blauwe lucht erachter een mooie foto.

Reacties

gewoonhannah zei…
Maar goed dat hij je doorstuurde, anders was die longontsteking 'wakker geworden'. Ja mooi weer vandaag, prachtig zonnetje!
Groet Hannah
KnutzEls zei…
Gelukkig dat je weer bent opgeknapt. Zo'n longontstekking is maar niks. Die brug zie ik al van verre als we richting Utrecht gaan.
Ineke zei…
Gefeliciteerd met je uitslag. Beter teveel naar een arts als een keer te weinig!
Het was echt een heerlijke dag vandaag. Het bleef zelfs langer licht! De foto van de brug kan ik wel waarderen ;-)
Beterschap!
Elizabeth zei…
Goed dat je huisarts de zaken serieus neemt... Je gezondheid is een groot goed.
En ja, die brug is een bekende; een gouwe ouwe! Prachtige foto, Marthy...

Groetjes, Elizabeth
Lida zei…
Ach, van dat hoesten wordt je zo moe. Het is wel goed dat je even door de molen gaat, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Die inspanningstest moet voor jou een fluitje van een cent zijn met al dat wandelen. Ik wens je veel beterschap Marthy.

Toch wel apart zo'n hefbrug. En heerlijk, eindelijk weer een blauwe lucht.
Jeanne zei…
Eind goed al goed ! Gelukkig maar!
Sjoerd zei…
Ik moet geloof ik ook maar eens langs de huisarts, ik hoest ook al veel te lang...
Bertiebo zei…
Ah fijn dat alles goed was, Marthy! (Die foto is bij dit blogje inderdaad bijzaak)
Marthy zei…
Ik was er net op tijd bij, Hannah, voel me langzaam weer de oude worden.
Marthy zei…
Ja Els, die brug is wel een bijzonder element in het landschap.
Marthy zei…
Ben er ook blij mee, Ineke. Als er gezegd wordt dat ze iets op je longfoto zien is dat niet bepaald een fijn idee.
Marthy zei…
Op zo'n mooie dag is het al goed te merken dat de dagen beginnen te lengen, Mirjam, heerlijk. Op naar de lente.
Marthy zei…
Het was zulk mooi weer toen we uit het ziekenhuis kwamen, Elizabeth, dat ik perse een foto buiten wilde nemen, maar ik wist niet goed wat. Tot we langs de Gouwe reden en ik die brug zo boven alles uit zag steken. Mart moet nog weleens noodstops maken voor dat fotograferen van mij, haha.
Marthy zei…
Ik ben benieuwd wat dat gaat worden, daar op cardiologie. Ik moet ontbijt- en lunchpakket meenemen, je schijnt daar wel even zoet te zijn. Weer een nieuwe ervaring, Lida.
Marthy zei…
Ben blij dat er een eind aan komt, Jeanne, twee maanden hoesten en moe zijn is geen lolletje.
Marthy zei…
Zeker doen, Sjoerd. Ik bleef ook maar lopen totdat ik met de kerst me zo ellendig voelde en me voornam om naar de dokter te gaan. We willen ook weleens te flink zijn.
Marthy zei…
Ben ook wel opgelucht, Bettie, nu ik gehoord heb dat er niets is met mijn longen.
Muggenbeet zei…
Hopelijk komt het allemaal goed en is je gezondheid even sterk als de brug :) dus toch een verband?
Inge zei…
veel gezondheid zonder hoesten wens ik je voor dit jaar!
Mirjam zei…
Jeetje, dat was dan toch wel even schrikken toch? Gelukkig ben je weer aardig beter nu. En dat in de gaten houden, dan kan nooit kwaad natuurlijk.
Ik wens je een heel fijn weekend,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Haha, ik denk dat ik wel een stootje kan hebben, Ludo, net als die brug met al zijn beton
Marthy zei…
Ik hoop ook een heel gezond jaar tegemoet te gaan, Inge.
Marthy zei…
Het natuurlijk goed dat alles helemaal nagekeken is, Mirjam. Ik hoop dat het voorlopig hierbij blijft.
Nana zei…
Op een longontsteking moet je niet roepen, dat is zeer pijnlijk. Gelukkig was je er op tijd bij. Hopelijk verloopt alles nu in opperste gezondheid!
Marthy zei…
Nog iets meer conditie en ik ben tevreden.