Doorgaan naar hoofdcontent

Mijmeringen

Wat een idioot weer vandaag. Zo klettert de regen hier tegen de ruiten en zo komt de zon door met grote stukken blauw in de lucht. Moest van mezelf toch even een frisse neus gaan halen en liep een rondje Bovenkerk. Ging ook nog even de brug over om op de ka te kijken of die beloopbaar was maar moest terug. Het was er veel te nat en daardoor te glibberig. Ik nam nog wel even een foto van deze verlaten schommel. Het deed me denken aan de tijd dat onze kinderen jong waren en ze nog met de oude brug op deze ka konden komen. Wat hebben ze er veel gespeeld, wat lijkt dat nog maar kort geleden.

Reacties

Onliemie zei…
Hier hielden we het een hele dag zonnig droog maar nu begint het ook weer te regenen... straks nog even met de honden er door. Brrr...
Mooi daar bij jou om te wandelen en een prachtige foto van de schommel. Net een postkaart... Vraagje : wat is een ka eigenlijk? Daar heb ik nog nooit van gehoord? Ben ik nu erg dom? :-(
Elizabeth zei…
Ja, het was vandaag een beetje Jantje huilt, Jantje lacht ... Maar helaas had het huilen de overhand.
Ik mijmer een beetje met je mee.., dat snap je wel. Is die brug niet erg glad met nat weer?
Mijn man kwam vandaag thuis met de mededeling dat het ergens in Schotland vandaag al 80 dagen onafgebroken regent. Ik vond dat ik meteen geen recht meer had op de term "hondenweer."
Lieve groet
Inge zei…
Hier was het grotendeels droog
Sjoerd zei…
Time flies... Veel harder als je ouder wordt.
Bertiebo zei…
't Zou zomaar de voorkant, de omslag van een boek kunnen zijn. Met de titel 'Mijmeringen'.
Mirjam zei…
Hier ook dan weer regen en dan weer zon, de hele dag door zo geweest. Dat soort mijmeringen overvalt je soms hè, een blik op een voorwerp kan je soms zo maar jaren terug in de tijd brengen. Net als een geur...
Fijne dag vandaag,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Een ka is een kade, een smalle strook land langs een vaart of sloot in de polder. Hier wordt nooit over een kade gesproken, men zegt kortweg ka. En een vraag is nooit dom, hoor Kris, je kan hem beter stellen, leer je nog eens wat.
Marthy zei…
Het is van dat geribbelde hout wat gebruikt is voor de brug, maar ik ben wel heel voorzichtig, Elizabeth, toch een beetje bang om uit te glijden.
Marthy zei…
80 dagen, goeie grut! Het weer heeft weinig invloed op mijn humeur, maar daar zou ik zelfs onder gaan lijden.
Marthy zei…
Het gaat me zelfs af en toe te hard, Sjoerd.
Marthy zei…
Ja, Bettie, je zou van alles kunnen bedenken bij zo'n zwaaiend schommeltje.
Marthy zei…
Ik heb daar al eens een blogbericht aan willen wijden, Mirjam, aan geuren die die je terug in de tijd brengen. Wat werkt een menselijk brein toch ingenieus, hè.
Mirjam zei…
Zo ben ik gek op de geur van carbolineum. Als ik die ruik ben ik terug op de boerderij waar ik ben geboren, een boerderij van een bollenkweker in Anna Paulowna. De rekken waarin de bollen werden gedroogd werden met dat goedje behandeld... heerlijk.
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Mijn antwoord hierop lees je vanavond op mijn blog, het zal je verbazen!