Doorgaan naar hoofdcontent

Mozaïkbank Oudewater

Iedere keer als ik op donderdag na het wandelen Oudewater uitrijd zie ik bij het nieuwe gezondheidscentrum deze mooie bank staan. Na wekenlang het plan gehad te hebben er eens een foto van te maken heb ik dat vanmorgen eindelijk gedaan. Toen ik mijn auto had geparkeerd en dichterbij liep zag ik pas goed hoe mooi hij gemaakt is en heb ik er van alle kanten een foto van genomen.

De bank is gemaakt ter ere van Oudewater 750 jaar Stad, welke feestelijkheden het afgelopen jaar plaatsvonden. De mozaïekbank is gemaakt door vrijwilligers die hiervoor een workshop volgden. Er kwam heel wat pas- en meetwerk bij kijken om het juiste patroon in de juiste kleuren op de sofa te mozaïeken. De vrijwilligers mochten bepalen waar de bank kwam te staan, bij het gezondheidscentrum dus. De bank werd op de verjaardag van de stad onthuld. Mooi zijn ook de ooievaars op de bank. Het stadhuis van Oudewater is populair onder deze vogels. Met een enkele onderbreking gebruiken de ooievaars het nest op het stadhuis al jaren als broedplek. In ieder geval vanaf de middeleeuwen.




Reacties

Sjoerd zei…
Je hebt een mooi stukje historie met deze bank in beeld gebracht. Mooi...
Lida zei…
Oh wat mooi!!
Marthy zei…
En nu maar hopen dat de bank eventuele vernielzucht doorstaat, Sjoerd.
Marthy zei…
Zo'n bank zou ieder dorp of stad moeten hebben, Kris, het is echt een sieraad.
Marthy zei…
Als je van dichtbij kijkt zitten er ook van die parelmoersteentjes in verwerkt, prachtig.
Ineke zei…
Wat heb je dit toch prachtig in beeld gebracht. Kleindochter Judith vroeg of je op die mooie bank ook mocht zitten.
Trouwens: er komt er nog een - men is al bezig. Ik houd je op de hoogte!
Bertiebo zei…
Nou die is zeker mooi! Wat een werk. Het lijkt Barcelona wel!
Marthy zei…
Zullen we er samen eens op gaan zitten, Ien?
Marthy zei…
Ja, in Barcelona hebben we in het park Guëll ook op die bank gezeten. Ik heb er nog een foto van.
Mirjam zei…
Wat een prachtige bank is dit geworden en zo mooi gemaakt. Echt een pronkstuk.
Ik wens je een heel fijn weekend,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ik zou best aan zo'n bank willen meewerken, Mirjam. Lijkt me prachtig werk.