Doorgaan naar hoofdcontent

Prijswinnaar

Het is al een wat oudere foto die ik koos voor de fotowedstrijd van onze club. Toen ik hem tegenkwam in mijn grote archief wist ik meteen dat het deze zou worden. Het zijn twee torenvalken bij ons huis in Frankrijk. Een paar jaar achtereen bouwden ze een nest in een gat hoog in de muur onder de dakrand. We waren er juist een keer toen pa en moe torenvalk een nest met jongen hadden en op het moment dat de jonge vogels vliegles kregen viel er een uit het nest naar beneden, fladderde wat op het laatste moment en zat daarna verdwaasd op de grond voor het huis. Na ettelijke pogingen belandde hij op de muur bij de poort waar een van zijn ouders hem kwam bewaken. Op dat moment kon ik op twee meter naderen om een serie foto's te maken. Uniek! De jongen zijn allemaal veilig uitgevlogen. (Klik op de foto om hem te vergroten)

Reacties

Elizabeth zei…
Geweldige foto! EN wat leuk dat je winnaar bent, Marthy... Gefeliciteerd!
Sjoerd zei…
En een terechte winnaar...
Lida zei…
Prachtig!!
Wat grappig, hij kijkt nog steeds wat bedremmeld.
Marthy zei…
Bedankt voor al jullie complimenten, ik voel me zeer vereerd.
Wieneke zei…
Whow! Ja, dat is terecht een prijswinnende foto. Fijn, dat je weet dat de jonge vogels allemaal veilig zijn uitgevlogen.
Marthy zei…
Oh, wat hebben we daar toen van genoten, Wieneke. Om de natuur van zo dicht bij mee te mogen maken.
Vlimbouter zei…
Proficiat met je winnende foto! Uniek zo'n foto van pril vogel-familie-geluk.
Jeanne zei…
Prachtig foto, zo speciaal met al die donshaartjes zo scherp in beeld. Mooi.
Marthy zei…
Ja, het was nu of nooit, want zo dichtbij een roofvogel komen lukt zelden.
Marthy zei…
Het is een dierbare foto geworden, Jeanne.
Inge zei…
Machtig mooi! Hier ook steeds meer roofvogels, geweldig (alleen zijn roepende uilskuikens 's nachts niet erg leuk ...)
Schitterend en vooral dat je dat mag meemaken en zo goed kon volgen!
Jolanda zei…
Wat een mooi plaatje! Even weer gezellig bij je bij gelezen en gekeken:)
Marthy zei…
Als ik dan lekker in mijn tuin aan het werk ben en ik hoor en zie een paar van die grote jongens boven me zweven voel ik me rijk, Inge.
Marthy zei…
Once in a lifetime.....
Gefeliciteerd met je prijs! Eerlijk verdiend. Wat een zeldzaam mooi exemplaar!
LIeve groet
Liesbethblogt zei…
wat een prachtige foto is het!
Marthy zei…
Welkom op mijn blog. Liesbeth. Ik heb ook even een kijkje bij jou genomen, leuk.