Doorgaan naar hoofdcontent

Poppenhuis

Welke oma met een tweejarige kleindochter en bovendien een groot huis kan zoiets laten staan? Ik bracht vanmorgen wat overbodige spullen bij de kringloop en wilde natuurlijk nog even neuzen toen ik op de speelgoed afdeling meteen tegen dit poppenhuis aan liep. Zomaar, pardoes voor mijn neus en het vroeg erom om meegenomen te worden naar een leuk klein meisje. Al die schattige meubeltjes en poppetjes zaten er in een plastic zak bij en dat voor maar 15 euro. Ik heb er geen tel over nagedacht, het stond binnen vijf minuten in mijn auto. Thuis alles een sopje gegeven en ingericht, wat ik als 66 jarige zelfs nog leuk vond om te doen. Zal Saar het ook zo leuk vinden?





Reacties

Emie zei…
Dat vindt Saar vast leuk! En zo niet, dan kom ik wel een middagje bij je spelen met het poppenhuis😀
Elizabeth zei…
Oh, maar dat is leuk! Je kunt meteen meedoen met de poppendag...
Je hebt het getroffen; alles ziet er nog zo mooi uit!
Inge zei…
Ik heb een 63-jarige vriendin met een poppenhuis :-)
Ineke zei…
Zoiets kun je als oma niet laten staan - al was het € 20,-.
Top-oma!
Sjoerd zei…
Als Saar dat niet leuk vind verdient ze niet zo'n fijne oma...
Mirjam zei…
Dat kan niet missen, tuurlijk vindt ze dat prachtig. Ik zou alleen zelf de neiging krijgen kussentjes voor de bank te maken en mooi linnengoed voor op de bedjes. En een vloerkleedje te haken en noem maar op...
Liefs,
Mirjam
KnutzEls zei…
Ha, ik dacht hetzelfde als Emie. Als de kleindochter dit niet leuk vindt, dan zou ik er zelf mee willen spelen. Zo schattig al die kleine spulletjes.
Wietske zei…
Ik kom wel spelen!
Wat geweldig mooi.
Bertiebo zei…
Superleuk! En heel toevallig... ik heb er ook eentje gekocht voor Anna. Voor 2, 50, maar ik heb er meubeltjes en poppetjes bijgekocht. Van de Hema. En Anna speelt er vaak mee. Kijk: http://www.bertiebo.blogspot.nl/search/label/Kringloop
Marthy zei…
Dat is gezellig Emie, want ik heb ook nog een oud serviesje, kunnen we theedrinken.
Marthy zei…
Het poppenhuis ziet er nog perfect uit, Elizabeth, lang leve de kringloop.
Wieneke zei…
Ja, over zoiets denk je inderdaad geen seconde na. Erg leuk!
Marthy zei…
Ik ken wel meer oudere mensen met een poppenhuis, Inge, dat is een echte hobby voor hen.
Marthy zei…
Ik hoefde er dan ook niet lang over te twijfelen, Ineke, hup die auto in.
Marthy zei…
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze het leuk vindt, Sjoerd, het is een kind wat overal van geniet.
Marthy zei…
Ja, ik hoor het al, jij wil me aan het fröbelen krijgen. Toch maar dat lapjeskastje van mij induiken, Mirjam?
Marthy zei…
Ik had er echt schik in toen ik het gisteren schoonmaakte en alles op zijn plaats zette.
Marthy zei…
Ik keek er al langer naar uit, Wietske, het leek me zo leuk, een poppenhuis. Zoiets moois hadden wij vroeger niet.
Marthy zei…
Wat leuk, Bettie, het is die van mij maar dan een stukje kleiner. En ik denk dat mijn poppetjes ook bij de Hema vandaan komen. Wat zijn we toch blij met de kringloop.
Marthy zei…
Ik had het idee van een poppenhuis al langer in mijn hoofd, Wieneke, ook als eens op marktplaats gekeken. Dus dit was mijn buitenkansje.
Wieneke zei…
Het leukst is het denk ik als Saar het huis krijgt en dan alle items ingepakt. Elke keer verrassing en ze kan ze zelf een plaatsje geven? Of doe je het al zo? Ik vind het nu zo af en klaar.
Mirjam zei…
Als je me de maat van het bedje opgeeft haak ik een mooi dekentje ervoor.
Liefs,
Mirjam
Vera zei…
Oh zeker weten!! Mijn droom als kind
Marthy zei…
Oh, had ik dat idee maar gehad want nu heeft ze hem al gezien. Maar ze vindt het geweldig.
Marthy zei…
De mijne ook, Vera, maar het bleef bij een droom.
Marthy zei…
Wat lief! Ik stuur je een mailtje, Mirjam.
Onliemie zei…
Moh gij! Voor 15 euro... ik zou het ook wel geweten hebben. Wie doet er nu zoiets moois weg? Veel plezier nog er mee!
Marthy zei…
Ik snap ook niet dat mensen zoiets weg doen, er is toch altijd wel een klein meisje in de familie of bij de buren. Maar Saar en ik gaan er veel plezier aan beleven.