Doorgaan naar hoofdcontent

Schilderachtig Rochecolombe

Vandaag maar eens een wandeling gemaakt uit het nieuwe boekje. 'Rondom schilderachtig Rochecolombe' heet de wandeling en dat is niets teveel gezegd. Het middeleeuwse dorpje ligt daar prachtig tegen die rotswand. We begonnen onze wandeling met een flinke stijging waardoor we dit mooie uitzicht kregen. Daarna liepen we een stuk over een kam en daalden af naar de wijngaarden.

In het dorpje Sauveplantade bewonderden we de mooie romaanse kerk met zijn oude kerkhof ervoor en ook deze oude poort was een foto waard. Je kon in dit dorp echt zien dat een groot deel van de inwoners leefden van de druiventeelt.

Na weer een flinke stijging namen we een schitterend pad onderlangs steile rotswanden waar we prachtige uitzichten hadden op een ruige vallei. Tenslotte daalden we af door de steile en nauwe straatjes van Rochecolombe, staken we een riviertje over en waren we weer terug bij de auto.

In de weer zei…
Met recht een geweldig mooie wandeling, kan me voorstellen dat jullie hebben genoten.
Annelies zei…
Heb al zitten "googelen" waar precies Rochecolombe ligt. Een stukje onder Aubenas, dus ook prima te doen voor ons. Gaan we zeker een keertje doen, Marthy!
Frankrijk "trekt" weer!
Bertiebo zei…
Mooie foto's weer Marthy!
Onliemie zei…
Goh wat is het daar toch schoon... echt helemaal ons ding zo'n wandeling. Je moest hiervoor toch wel even in de auto niet? Maar het loonde dan ook echt wel de moeite... Je doet me meer en meer zin krijgen in een Ardèche vakantie deze zomer... Is het in die buurt ook zo vreselijk druk tijdens de schoolvakanties? Want anders stellen we het beter uit tot de herfst. Fijne avond nog.
Jeanne zei…
Met recht schilderachtig! Ik heb ook gewandeld maar hier is alles zo recht toe recht aan. Ook mooi, maar anders!
Wat weer schitterende plaatjes.
Merci dat we even met jullie mee mochten genieten!
Ageeth Mooij zei…
Prachtig! Die heuvels moeten wennen qua lopen en fietsen denk ik, voor Nederlanders.
Wat een heerlijkheid om in Frankrijk te kunnen wonen. Ik raak elke keer weer volledig in de stemming. Prachtige wandeling. Je weet knap de sfeer vast te leggen!
Lieve groet
Ohh.. zucht... mooi...
Nee, PRACHTIG :)))
Anoniem zei…
Fijn te lezen dat jullie zo hebben genoten van enkele van de vele mooie wandelingen uit de wandelgids Wandelen in de Ardèche. Mijn man en ik hebben vorig jaar met heel veel plezier al de wandelingen gemaakt en beschreven. De Ardèche is wonder mooi en voor ons een ware ontdekking geweest. Ik ben blij dat we dat met veel landgenoten nu kunnen delen! En dank voor deze geweldige reclame voor dit prachtige departement dat verdiend ontdekt te worden. Karin Out
Marthy zei…
Iedere keer weer word ik verrast door al dat moois hier Toos, echt genieten.
Er staan ook een paar mooie wandelingen in het boekje noordelijker in de Ardèche, dus meer jou kant op, Annelies. Gaan we lopen als het zuidelijker te warm wordt.
Dank je, Bertie.
Sjoerd zei…
Daar zou mijn fotocamera ook overuren maken... Schitterend
Marthy zei…
Dit was net onder Aubenas, zo'n drie kwartier rijden. Vinden wij niet erg, er is altijd wat te zien onderweg. Ik moet eerlijk zijn, Kris, in de vakantietijd is het onder Aubenas druk, maar niet als je loopt te wandelen, wel in die mooie dorpjes. Daarentegen is het boven Aubenas, waar wij ook wonen heerlijk rustig, wij kijken nog steeds vreemd op als we een Nederlands nummerbord tegenkomen in onze vallei.
Anders ja, maar ik vind Nederland op veel plekken ook prachtig hoor, Jeanne.
Ik fiets hier niet hoor Ageeth, dat laat ik aan de echtgenoot over. En wandelen, ja het is vaak flink stijgen maar doordat we het al jaren regelmatig doen lukt het nog steeds.
Marthy zei…
We genieten nog steeds van het feit dat we hier mogen wonen, Kakel. We zijn bevoorrechte mensen!
Blij dat ik die schoonheid een beetje over kan brengen, Stephanie.
Leuk dat je reageert, Karin. We hebben wederom genoten, ook al hadden we hier bij Rochecolombe al eens gelopen, maar dat was jaren geleden. We hebben het huis al 24 jaar en al die jaren enorm veel gewandeld in de Ardèche. We blijven genieten van dit mooie departement. Leuke verrassing vandaag: we kwamen tijdens de wandeling een Nederlands echtpaar tegen met hetzelfde boekje in hun hand wat ze hadden gekocht tijdens de fiets- en wandelbeurs. Zij hadden jou daar ook gesproken en stonden nu op een camping bij Aubenas vanwaar ze al veel wandelingen uit het boekje hadden gemaakt.
Marthy zei…
Ik zou wel twintig foto's kunnen plaatsen, Sjoerd, maar dat zou een beetje te gek worden.
Emie zei…
Vooral op de eerste foto is goed te zien hoe ruig de Ardeche is. Wat zullen mensen in het verleden er afgelegen gewoond hebben.
Marthy zei…
En hard hebben moeten werken in die ruige natuur, Emie. Steen voor steen muurtjes en huizen bouwen, wat een werk.
Nana zei…
Prachtig! Binnenkort zijn we een nachtje op bezoek bij dochter die in de Ardeche vertoeft. Jammer genoeg niet lang genoeg voor uitstapjes maar ik ga mijn ogen toch goed de kost geven als we "naar en van" rijden hoor. Hopelijk wil manlief af en toe wel eens stoppen voor wat foto's. ;-)
Marthy zei…
Veel plezier in de Ardèche, Nana en ik hoop dat je wat mooie foto's kunt maken.
miekequilt zei…
Zo'n 40 jaar geleden kampeerden wij in Aubenas. Leuk om nu op jouw site te zien hoe het er nu uitziet. Nog net zo mooi als toen.
Marthy zei…
Wij waren er ook al eens jaren geleden, Mieke. Men is er nog steeds aan het restaureren.
reizen zei…
Handige site! Vorig jaar met de wagen rondgetoerd in de Ardèche. Heerlijke streek met een hoop mooie, schilderachtige dorpjes.
Marthy zei…
Bedankt voor je reactie. De Ardèche is zeker prachtig, het is een genot om hier te wonen.