Doorgaan naar hoofdcontent

Een vrijdagmorgen....

 Iedere vrijdag haal ik op de weekmarkt een mand vol fruit, 24 appels en 24 mandarijnen of sinaasappels, die laatste afhankelijk van het seizoen. Voor dat we 's avonds naar bed gaan schilt Mart een appel en mandarijn voor ieder van ons en ik krijg het in partjes opgediend. Ja, ik weet het, ik wordt verwend. 

Vanmorgen was ik al vroeg bij de groenteboer want ik moest om negen uur bij de kapper zijn en kwam er toch langs. Hij was zijn wagen nog aan het uitklappen, ik liet mijn mand bij hem achter, vroeg even hoe het met zijn vrouw ging die in verwachting is en liep naar de kapper. 

Mijn kapsalon wordt gedreven door twee zussen maar vanmorgen was mijn kapster alleen dus wij konden lekker praten samen. Zij knipt me al ruim 35 jaar en wij weten veel van elkaar. Met een mooi koppie liep ik weer terug naar de markt, haalde mijn goedgevulde mandje op met nog wat groenten, bovenop ging nog een stuk Stolwijkse boeren belegen en liep naar huis. Zwaar hoor, die mand maar ik woon vlakbij, het is maar twee minuten lopen.

Ik drink een kopje koffie en  maak mijn blogbericht.
De vrijdagmorgen is al weer om.

Reacties

Fijne vrijdagmorgen-besteding.
miekequilt zei…
Wat een heerlijk begin van de vrijdag. Wij haalden ook fruit op de markt en kaas in de winkel van schoondochter.
KnutzEls zei…
Zo krijg ik mijn fruit ook opgediend, maar niet elke avond. Hapt heerlijk weg.
Sjoerd zei…
En zo gaat dat... De dag is om voordat je er over na kan denken.
In de weer zei…
Zo simpel kan het leven zijn en dat is prima toch !
Bertiebo zei…
Ik krijg het fruit ook vaak zo. Wat een lieve mannen hebben wij toch!
Marthy zei…
Bofkonten zijn we.
Ageeth Mooij zei…
We gedijen goed op gewoontes! Mijn schoonvader deed hetzelfde voor mijn schoonmoeder (en zichzelf). Hij werkte bij een fruitteler die ook groente en fruit vanuit de schuur verkoopt. Ook dichtbij!
Marleen zei…
Heerlijk hoor om het zo opgediend te krijgen en zo samen fruit te eten.
Emie zei…
Mooie mand en mooie man
Elizabeth zei…
Ja, een ochtendje is snel voorbij! Heerlijk al dat fruit...
Dat klinkt als de perfecte start van een mooi weekend. En met Mart heb je een perfecte wederhelft!!!
Fijne start van jullie weekend!