Doorgaan naar hoofdcontent

Knuffelkoeien

Nog een paar foto's van de Galloway koeien in park Zegersloot. Dit runderras is hoornloos en ze zijn niet agressief, we konden ze dan ook van dichtbij fotograferen. Het zijn van die knuffelkoeien, ze hebben echt een lieve uitstraling.

De koeien hebben komen oorspronkelijk uit Schotland, ze hebben weinig zorg nodig en kunnen goed tegen de kou. Ze worden hier in natuurgebieden ingezet om weilanden te bemesten, hun mest trekt namelijk weidevogels aan zoals de kievit en de scholekster. Nuttige dieren dus.


Met een beetje zon erop vind ik dit altijd zo mooi, de pluizen van de wilde clematis.

Wij waren weleens aan de rand van dit gebied geweest, op de kinderboerderij toen kleinzoon Thijs nog een kleuter was maar verder zijn we toen niet gekomen. Je kan hier heerlijk wandelen en door het vele water blijft het afwisselend.
En zo'n uitje met fotomaatjes moet ik meer doen, je pept jezelf toch weer wat op om wat meer aandacht te geven aan je foto's.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik ga echt beter kijken of er iets leuks is. Die koeien lijken idd lief
Sjoerd zei…
Ik weet het niet, ze zien er dan wel lief uit, maar het blijven grote logge dieren... Een mooie omgeving daar
Marthy zei…
Het is op de foto's niet zo goed te zien maar dit is een klein ras, Sjoerd, beslist geen grote logge dieren.
Marthy zei…
Ik ga ook beter opletten want dit beviel wel.
Lut en Luc zei…
Dag Marthy, met je mooie foto's en interessante uitleg geef je ons een duwtje in de rug om ook hier een beetje meer te gaan wandelen. We hebben namelijk de neiging om ons hier op te sluiten en met die mooie natuur om ons heen is dit zeker niet nodig.
Annelies zei…
Schitterend die Galloway koeien: doet me denken aan onze Schotse vakantie. We hadden het destijds over koeien met een hoge aaibaarheidsfactor!
Mooie beesten maar dan wel op afstand
Marthy zei…
Snap helemaal wat je bedoelt.
Onliemie zei…
Prachtige natuur daar. Heel mooi in beeld gebracht, Marthy. Ga maar snel wat meer op stap met die groep! Het is echt de moeite.
Emie zei…
Met zo'n bontjasje aan zou ik ook goed tegen de kou kunnen. Mooi dier!
Kees zei…
Echt leuke beesten om te zien deze (Knuffel)koeien.
Groet Kees.
Kees zei…
Leuk Marthy deze (knuffel)koeien.
Groet Kees.
Zalig wandelweer zo te zien!
Bill zei…
What a beautiful cow, I have never seen one of these before.
Thanks for sharing.
Elizabeth zei…
Schitterend! En die koeien vind ik echt schatjes... nog nooit gezien in het echt!
Ik vind het een prachtig soort koe! Heerlijke, plattelandsfoto's. Al blijven Galloways allochtoon (-:
Mooie foto's, Marthy ♥