Doorgaan naar hoofdcontent

Simon and Garfunkel tribute

 Mijn kapster is vrijwilliger in Theater Concordia in Haastrecht en tipte me bij mijn voorlaatste knipbeurt al over een optreden van twee artiesten die de songs van Simon en Garfield vertolken. Thuisgekomen heb ik direct kaarten gereserveerd want ik ben al jaren fan van dit Amerikaanse zangduo. 

Dennis Kolen en Jop Wijlacker zijn de zangers waar wij afgelopen week van genoten hebben, het is hun vierde en laatste theatertour met Sounds of Silence. De kaarten voor hun optreden in de Goudse Schouwburg zijn al weer uitverkocht en ook in Concordia waar ze niet voor de eerste keer waren was het volle bak deze week.
Ik had niet verwacht dat het zo goed zou zijn, hun optreden was echt geweldig en ik zat al de liedjes zachtjes mee te zingen.

 Het bracht met vijftig jaar terug in de tijd, toen kwam namelijk het album Bridge over Troubled Water uit en die kocht ik. Grijsgedraaid heb ik hem, vooral toen ik met een klein kind op een bovenhuis  woonde en heimwee had naar Noordwijk, mijn geboorteplaats. De volumeknop ging op tig en ik galmde luidkeels mee. Het gaf me een soort troost.

De video hieronder is van het historische optreden van Simon and Garfunkel in Central Park in New York. Zij gaven daar in september 1981 een gratis concert wat werd bijgewoond door meer dan 500.000 muziekliefhebbers.

Ik heb een dvd van dit optreden, nog steeds geweldig om te kijken en te luisteren.

Reacties

Bertiebo zei…
Oh ja... ik ben ook fan voor het leven. Wij lassen af en toe een Simon &
Garfunkelweek in. De artiesten die jij noemt ken ik niet. Maar het toeval wil dat wij hier ook twee van die mannen hebben. Namelijk Niels van der Gulik en Joost Botman. En juist deze week kocht ik kaartjes voor hun optreden. 20 februari. Mensen verlangen blijkbaar terug naar de muziek van toen.
Marthy zei…
Voordat ik vanmorgen dit blogbericht er uit gooide even naar de video zitten luisteren, koude rillingen!
Emie zei…
Toen wij elkaar in 1970 leerden kennen, was deze lp net uitgebracht. Het is ook onze muziek!
miekequilt zei…
Prachtige muziek. Hier ook twee grote fans.
Annelies zei…
Heerlijke muziek! En niet eens alleen voor ons 'grijze bollen'! Onze jongste zoon van 32 heeft m'n oude LP's ontdekt en draait die van Simon & Garfunkel ook grijs. Nu ja.....nog grijzer dan die al was!
Anoniem zei…
Vooral dat gevoel met je kleine kind in huis zitten met heimwee... en ergens troost in zoeken, herken ik, dat gevoel vergeet je (ook) nooit meer. Had je toen maar geweten dat je niet de enigste bent met dat gevoel hè, waarom verteld niemand dat...
Lies
Marthy zei…
Er zijn nog steeds jongeren die deze muziek geweldig vinden, Annelies, leuk is dat.
KnutzEls zei…
Zo nu en dan gaan wij ook terug in de tijd, laatst bij een Everly Brothers optreden. Heerlijk, muziek houdt jong.
Sjoerd zei…
Bridge over troubled water heb ik ook in mijn bezit en is hier ook helemaal kapot gedraaid... Ik kon het ook woord voor woord meezingen
Marthy zei…
Herkenbaar, Sjoerd.
Marthy zei…
Ja, het zou makkelijker geweest zijn als ik er met anderen over had kunnen praten maar in die tijd probeerde je je maar flink te houden.
Vera zei…
Laat ik nou een visioen krijgen van een stripfiguur in het bijzonder van een dikke kat 😂😂
Ik kreeg Bridge Over Troubled Water voor mijn vijftiende verjaardag en heb dat ding ook grijs gedraaid.
Toentertijd was ik in het Sophia Kinderziekenhuis en was afleiding welkom en de muzikale had mijn voorkeur. Wat hartstikke leuk dat jullie naar dit optreden zijn geweest!
Onliemie zei…
Wat vond ik dat toch twee knapperds. Helemaal verliefd was ik. Op de muziek maar ook op die twee mannen. ;-)
Marthy zei…
Veel grijze duiven in de zaal, Mirjam en die zaten allemaal toch een potje te genieten!