Doorgaan naar hoofdcontent

Tulpen in de Noordoostpolder

Ik ben bij wijze van spreken tussen de bollen geboren. Ik kom namelijk uit een van oudsher katholiek bollendorp, Noordwijk-Binnen,  wat ligt in de Duin- en Bollenstreek en mijn vader kweekte daar onder andere bollen.  Maar ik heb nog nooit zoveel bollenvelden gezien als in de NoordOostpolder. De veel kleinere velden onder aan de duinen in de Bollenstreek zijn niet te vergelijken met de uitgestrektheid van de velden in de Noordoostpolder.

De narcissen en hyacinten zijn uitgebloeid, nu zijn de tulpen aan de beurt.
Alles stond nog niet in bloei maar er was genoeg te bewonderen.

Leuk, zo'n knalrode in een bed lila tulpen.




Prachtig, die oranje dubbele tulpen, daar had ik wel een flinke bos van mee willen nemen. Jammer, maar nergens stond er een stalletje waar de bloemen te koop waren.


 We waren niet de enigen die daar rondreden om de velden te bewonderen, er stond zelfs een bollenroute aangegeven maar wij reden onze eigen route en hebben met volle teugen genoten van  de tulpen in de Noordoostpolder.

Reacties

miekequilt zei…
Ja, het is mooi in Flevoland.
Emie zei…
Daar kan ik toch zo vrolijk van worden! Heel mooie foto's.
Anoniem zei…
Pioentulpen (van die dubbele) zijn ook wel eens te koop bij de plus of de jumbo en misschien nog andere supermarkten, maar langs de weg kopen is natuurlijk leuker/echter ;-)
Lies
Ger zei…
Wat zijn ze fotogeniek al die kleurijke bollenvelden en wat zal het jou een gelukzalig gevoel gegeven hebben toen je daar met camera je gang kon gaan.
Zat gister nog weemoedig te dagdromen over hoe ik al verschillende jaren op rij onze voorjaars bezoeken mis in die leuke B&B midden tussen de bollenvelden in Julianadorp.
KnutzEls zei…
Wat heerlijk, al die mooie kleuren.
Wat een prachtig gezicht, al die bloemen.
willy zei…
Hier kan ik blijven naar kijken Marthy

enig mooie foto's

groeten
Sjoerd zei…
een geweldig gezicht is dat zo over die velden heen.
Mooi en wat een aparte soorten!
Bertiebo zei…
Hahaha, ja dan kan je morgen weer genieten van wat Westfriese tulpen
Lida zei…
Ook in de Flevopolder (waar ik woon) , zijn veel bollenvelden. Ik ben ooit uit de bollenstreek weggegaan, en woon nu dus weer in de bollenstreek.
Lida zei…
En met de Flevopolder bedoel ik Zuideljk Flevoland.
Marthy zei…
Jij vanuit Noordwijk naar een nieuwe bollenstreek en ik naar een oude polder, Lida.
Anoniem zei…
De uitgestrekte bollenvelden in de Noordoostpolder herinner ik me van vroeger. We gingen dan ook altijd bollen pellen. Toen ik later voor mijn werk met ouderen een bollenroute organiseerde in de omgeving van Lisse, vond ik de kleinere veldjes juist veel leuker. zo afwisselend in het landschap. Tineke.
Margriet zei…
Prachtig en ook van die aparte soorten erbij. Je zou bijna in de verleiding komen om een bosje te plukken.....