Doorgaan naar hoofdcontent

Antraigues

Maria gaf aan dat ze nog graag eens naar Antraigues wilde en dus gingen de drie dames vandaag en route terwijl Mart aan de muur verder werkte. Een prachtige rit door het binnenland, de hellingen beginnen steeds meer te kleuren, als eerste beginnen de varens. Af en toe stopte ik even om nog meer te genieten.

Antraigues is een oud plaatsje met vanaf de parkeerplaats smalle straatjes die omhoog lopen. We komen er vaker maar ik nam nu niet de gebruikelijke route waardoor ik in straatjes belandde waar ik nog nooit geweest was. En dan zie je opeens weer andere mooie dingen zoal als deze oude deur met die prachtige omlijsting.

Verder een mooi waterplaatsje

en een heerlijke trap vol met potten.

Boven een deur dit heiligenbeeldje met kind in een nisje met kippengaas er voor.

Het mag er wat rommelig uit zien maar ik geniet hier van, dit is zo typisch Frans.

En dit is dan weer zeer smaakvol. Rode begonia's in een mooie stenen bak.

Liesbeth vond dat Maria en ik op de foto moesten, zij zou dit wel even doen. Zij gebruikt zelf een oude Nokia en had nog nooit een foto genomen met een smartphone. Na heel veel pogingen lukte het, wij lagen bijna in de fontein van het lachen.

Bij zo'n dag hoort een heerlijke lunch waarbij we alle drie een lekker glaasje witte wijn namen. 

Reacties

willy zei…
Mooie sfeervolle foto's Marthy..

niet eenvoudig om daar met de wagen te rijden, lijkt me

prettige avond
Een dag waarop er weer veel te genieten viel, zo te zien. Gezellig!
miekequilt zei…
Wat een mooi plaatsje, Marthy. Fijn om er met zijn drieën heen te kunnen. Die lunch lijkt me een heerlijke!!
Lies zei…
't Lijkt daar wel elke dag vakantie!? Lekkerrrrr...!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Lekker lijkt me die lunch en de dames treffen het met zo’n privé gids bij zich.
Maar jij geniet er vast en zelf ook van !
Janny zei…
Prachtig oud plaatsje en heel leuk zo met zijn drietjes.
Heerlijk om deze dame zo'n mooi afscheid van Frankrijk te kunnen geven. En zelf geniet je mee.
Sjoerd zei…
Ik vind het een beetje Marokkaans aandoen, vooral die poort.
Bertiebo zei…
Wat maak je toch mooie foto's. En wat zal het fijn geweest zijn!
Annelies zei…
Sfeervol beeldverhaal zo! Ik zit nu wel constant met ‘la Montagne’ van Jean Ferrat in m’n hoofd (niet vervelend trouwens!)
Die foto van jullie beiden bij de fontein is er eentje om in te lijsten en regelmatig naar te kijken!
Emie zei…
Wat een prachtdag is dat geweest en nog smakelijk ook!
Margriet zei…
Dat ziet er als een heerlijk dagje uit!
Elizabeth zei…
Wat ontzettend mooi, en wèer iets op mijn lijstje:)