Doorgaan naar hoofdcontent

Wat doe ik er mee

Het zaad van deze pompoenen kregen we een paar jaar geleden van een restauranthouder toen we daar heerlijk hadden zitten eten. Bij de kaas kwam er een pot confiture op tafel die van deze pompoenen gemaakt was. Heel lekker was die confiture en we zouden nog eens terug gaan voor het recept. Dat is er nog niet van gekomen en nu zit ik met een oogst aan pompoen zonder dat goeie recept.

We waren met vrienden daar en hebben geprobeerd om er achter te komen wat de smaken waren die we proefden. We dachten aan sinasappel en iets scherps, peper? Ik ga toch maar eens zoeken naar een recept met die ingrediënten.

Nou gaan jullie me natuurlijk vertellen dat er nog zoveel andere mogelijkheden zijn met pompoen. Weet ik maar wij lusten veel maar geen pompoen, nou ja, behalve die confiture van pompoen dan.

Ach, ze kunnen altijd nog op de tuintafel op het Stolwijkse balkon. Lekker decoratief! 

Reacties

Ach ja, het decoratieve is ook leuk!
Edward McDunn zei…
Decoratief zijn ze zeker, er zullen wel veel veranderen in soep.
Annelies zei…
We kunnen natuurlijk proberen om daar nog een keertje te gaan lunchen en dan neem je die pompoenen van jou mee als trofee. Die laat je dan aan hem zien met een big smile natuurlijk en dan krijg je vast wel het ‘geheime’ recept van hem!
Dat lijkt mij ook het beste!! Veel plezier alvast.
Sjoerd zei…
Ene meenemen en ruilen daar voor een pot confiture.
Marthy zei…
Nee hoor Edward, wij houden niet van pompoensoep.
Marthy zei…
Dat lijkt me wel een goede oplossing.
Marthy zei…
Dan moeten we nog snel wat afspreken, haha.
Emie zei…
Ha, ha wat grappig. Wel pompoenen kweken maar ze niet eten. Dan maar wachten op Halloween?
Marthy zei…
Ik had die zaadjes toch en heb ze gewoon in de grond gestopt en tot onze verrassing kwamen ze allemaal op. Het staat leuk hoor, dat is ook wat waard, hihi.
In de weer zei…
Nog enkele ideetjes voor je pompoenen als decoratie voor op je Stolwijkse balkon Marthy ? Kijk dan op mijn blog bij categorieën bij natuur. 27 okt 2018 - 29 okt 2017 en 22 okt 2017.
Marlou zei…
gewoon lekker als decoratie!
Niks mis mee...
miekequilt zei…
Ziet er mooi uit. En ik weet zeker dat je er iets lekkers mee gaat maken.