Doorgaan naar hoofdcontent

Douarnenez

Ons vakantiehuis staat aan de baai van Douarnenez en links in de baai vanuit het huis gezien ligt deze plaats met dezelfde naam. De legende gaat dat Douarnenez is geboren uit de stad Ys, de verdwenen stad die koning Gradlon stichtte voor zijn dochter Dahut. Ik hou wel van legendes dus ik geloof het zo maar. Rond de 16e eeuw al is het een commerciële haven waarvandaan linnen werd geëxporteerd maar de grootste rijkdom komt uit de visserij, als Douarnenez in de 19e eeuw een belangrijke vissershaven voor de sardinevangst wordt. En nog steeds varen hier de sardinevissers binnen.

Dit is ons uitzicht vanuit het huis, de foto is wat naar links genomen. Daar zie je aan de kust Douardanez liggen. In het huis is een grote schuifpui waar de zithoek voor staat. Vanavond nog een schitterende zonsondergang, het is net of we in een bioscoop zitten.

Er zijn verschillende havens in deze stad en wij kozen Port du Rosmeur uit om te bekijken.


De gekleurde gevels aan de kade leveren mooie sfeervolle plaatjes op.


De toeristenstroom is opgedroogd, het is rustig flaneren nu over de kade,

Een mooi plekje aan het water met een zonnetje er bij en ja hoor, we namen crêpes, drie stuks zelfs, hartig en zoet. Ze waren heerlijk.

Dit vond ik zo leuk, dat moest echt even op de foto.

Deze foto is vanaf een hoger punt genomen. Rechts op de foto het strand waar vlak achter ons vakantiehuis staat.

Reacties

In de weer zei…
Een fenomenaal uitzicht Marthy.
Sjoerd zei…
Whow, dit is wel heel wat anders dan in de Ardèche
Lida zei…
Wat heerlijk! Fijne vakantie!
KnutzEls zei…
Wat een uitzicht....!
Margriet zei…
Heerlijke beelden, Marthy. Lekker genieten in de late zon! Ik heb mij opnieuw geabonneerd op je blog. Iets ging niet goed denk ik, ik kreeg iets van follow it, waar ik door in de war raakte. Kreeg geen meldingen van nieuwe posts meer. Hoop dat ik ze nu weer in mijn mailbox krijg.
Prachtig, dit uitzicht!
Edward McDunn zei…
Het is daar prachtig te zien aan jou mooie zonnige foto's.
Dat er niet veel toeristen zijn, is niet erg toch?
Marlou zei…
ha Marthy,

Bretagne!
Daar wil ik ook wel weer eens naar toe.
Kun je mij het adres van het vakantiehuis doorgeven?

Groetjes!
Janny zei…
Mooi zo’n uitzicht vanaf je huis en de omgeving is ook prachtig!
Emie zei…
Oh, wat ziet het er heerlijk ruim en zonnig uit. En ik krijg meteen trek in crêpes..mmm
Annelies zei…
Wij hebben de vorige keer meer aan de noordkant gezeten maar het stuk Bretagne waar jullie nu zitten, ziet er ook wel erg mooi en sfeervol uit! Vanuit je woonkamer zo naar de zee kunnen kijken is wel heel speciaal hè, na al die weken met uitzicht op de bergen! Geniet ze!
Wat is dit genieten, dank je wel. Als je zo als ik dol bent op zee, strand, water en havens, dan is dit extra leuk.
Marthy zei…
Ha Marlou, bij deze: https://www.locations29.com/hebergements/kervel-plonevez/index.php
Lies zei…
Wat een leven...!
Lie(f)s.