Doorgaan naar hoofdcontent

Oud, wat is dat?

Ik kwam er vandaag bijna niet aan toe om een blogbericht te maken maar nu, om elf uur is ons bezoek net naar bed en heb ik even tijd. Deze twee dames, de rechtse eenennegentig, ja je leest het goed, en de linkse vijfentachtig hebben voor een week ons vakantiehuis gehuurd. Ze stonden vanmorgen om vijf uur op om om zes uur de trein naar Amsterdam te halen waar ze op een trein naar Brussel stapten. En vandaar namen ze de TGV naar Valence waar wij ze vanmiddag ophaalden. Op de terugweg hebben we nog even wat boodschappen gedaan en zonder even te rusten, je zou toch denken dat dames van die leefdtijd daar behoefte aan kunnen hebben, schoven ze vanavond bij ons aan tafel en hebben we de hele avond herinneringen zitten ophalen en heel veel gelachen. Oh ja, en gegeten natuurlijk.

Maria, de oudste van de twee, kwam hier rond dezelfde tijd als wij samen met haar man Kees permanent wonen. We hadden een prima klik met elkaar en zijn altijd goede vrienden gebleven, ook toen zij veertien jaar geleden terug naar Nederland verhuisden . Kees is inmiddels gestorven en Maria wilde graag nog eens terug naar de plek waar zij samen met Kees zo'n goede tijd heeft gehad. Met haar schoonzus, de zus van Kees die wij ook vaak ontmoet hebben gaat ze hier herinneringen ophalen en daar gaan wij een beetje bij helpen. Dat gaat vast een leuke week worden. 

Reacties

Bertiebo zei…
Dat is wel heel mooi als dat op die leeftijd nog kan.
Wat leuk, veel plezier samen.
Sjoerd zei…
Respect voor deze dames. Ik zou willen dat ik dat ook nog allemaal zou kunnen op die leeftijd.
Wat geweldig! nou je ziet het aan beiden niet dat ze al zo "oud" zijn!
Edward McDunn zei…
Geweldig hoor, deze dames halen nog uit het leven wat erin zit.
Emie zei…
Wat een stoere vrouwen en wat een gezelligheid aan jullie tafel. Veel plezier de komende week.
Annelies zei…
Tjonge, we nemen echt ons petje af voor deze twee mooie reislustige dames, hoor! Wat zullen ze genieten van ‘onze’ mooie Ardèche en van de plek waar zoveel dierbare herinneringen liggen. Verwen hen deze week maar flink, hoor. (is jullie wel toevertrouwd!)
Unknown zei…
Heel veel plezier komende week met de twee dames.
Marthy zei…
Ik neem er maar een voorbeeld aan, Edward.
KnutzEls zei…
Zo is oud worden niet erg.
In de weer zei…
O Marthy, dit hoor ik zó graag, geweldig !
Wat fijn als dit je gegeven is, want je hebt het niet voor het zeggen.
Een heel fijne week wens ik jullie toe, met deze vieve dames.
Janny zei…
Wat heerlijk als je dat allemaal nog kan op die leeftijd, veel gezelligheid gewenst!
Dubbel genieten voor de oudste van de twee dames lijkt mij. De omgeving en bij jullie logeren.
Lies zei…
Wat...!? 'k Wil tekenen om er zo uit te zien (en die leeftijd te halen!). 't Wordt een supermooie vakantie. Alvast mijn gelukwensen aan de lieve dames!
Genieten!
Lie(f)s.
Margriet zei…
Dat moet heerlijk voor hen zijn om terug te zijn. Nog vitaal ook op die leeftijd, gezien de klims bij jullie. Veel plezier met elkaar!
Elizabeth zei…
Tja, oud is een relatief begrip... Maar ik hoop dat ik een beetje op Maria zal lijken als ik 'echt' oud ben... Tjonge, nog een pittige dame hoor!
Lida zei…
Ongelofelijk zeg! Op die leeftijd nog zo vitaal te zijn. Hele fijne week gewenst met elkaar!
Geniet ervan samen maar dat gaat vast en zeker lukken !