Doorgaan naar hoofdcontent

De Camino

Ik had al meer van Anya Niewierra, een Nederlandse schrijfster gelezen. Zij schrijft spannende boeken die heel verrassend zijn. Dus toen ik van Libris een mailtje kreeg dat dit boek uit was kocht ik het direct als e-book. Temeer ook omdat het ging over een camino, de Via Podiensis en daar hebben wij zelf al een groot deel van gelopen. 

Lotte besluit, nadat haar man Emil een jaar eerder op deze pelgrimstocht zelfmoord heeft gepleegd, dezelfde tocht te maken als haar echtgenoot. Zij heeft veel vragen over zijn dood en hoopt antwoorden te vinden. Emil was een vluchteling uit Bosnië en de Balkanoorlog is het overheersende thema in dit boek. De schrijfster heeft alleen al veertig boeken gelezen over deze gruwel en je krijgt een goed beeld van wat zich daar in Joegoslavië tussen 1990 en 1995 heeft afgespeeld maar ook de aanloop daar naar toe.

Het is een aangrijpend verhaal en het houdt je van begin tot het eind in spanning. Een mix van een geschiedenisboek en een thriller.

Reacties

Emie zei…
Gaat op mijn lijstje, lijkt me om meerdere redenen een geweldig boek.
Sjoerd zei…
Niet het soort verhalen wat mij aantrekt, maar dat zegt niets over de inhoud
Bertiebo zei…
Ja een soort boek waar ik van houd
Unknown zei…
Heb dit boek ook gelezen,zeer goed geschreven!
Fijne zondag verder,Thera uit Pisseloup
In de weer zei…
Lijkt me een interessant boek.
Wij zagen afgelopen week een film over de laatste uren van de val van Srebrenica, heftig!
miekequilt zei…
Ik denk niet dat het een boek voor mij is. Maar dat ligt aan mij, ik las veel positieve reacties.
KnutzEls zei…
Moet er nog even over denken, het moet me niet te heftig worden. Maar interssant lijkt het me zeker.
Marlou zei…
ha Marthy,

wat fijn, dat je er zo van genoten hebt.
Ik lees ook graag e-boeken...
"Mijn" Camino boek werd geschreven door Graeme Simsion en zijn vrouw Anne Buist. Ik vind het een prachtpad!

groetjes, Marlou
Marthy zei…
Bedankt voor de tip Marlou. Ik ga eens op zoek naar dit boek.
Ik heb nog geen boek van haar gelezen, hoogste tijd dus …
Marthy zei…
De schrijfster woont in Limburg.