Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Het moestuinseizoen begon slecht dit jaar, half mei was het nog veel te koud en hadden we ook te vaak regen, mijn pas geplante tomaten stonden er zielig bij. Maar gelukkig, het knapte op, groeizaam weer met een paar dagen zon en dan weer eens een dag regen. Zo is het toch nog allemaal goedgekomen. De laatste weken is het zelfs te droog maar voor onze moestuin is dat niet zo erg meer, hij is practisch leeg. Ik kan nog wel wat tomaten oogsten waar ik passata van maak.

Deze aardbeienstekken kregen we van vrienden, ze gaan volgend voorjaar naar hun eigenlijke plek. Dan maken we een bed met nieuwe planten, de oude planten gaan dan op de composthoop.

Zowaar nog een bloemkooltje die nog een paar dagen mag blijven staan om groter te groeien.

Pepers doen het dit jaar erg goed, ik heb er eigenlijk veel te veel.

Er kan nog sla gegeten worden en rechts daarvan staan nog bietjes. De venkel die voor de sla staat is doorgeschoten maar krijgt wel mooie gele schermen.

De laatste twee zonnebloemen, het waren hele grote dit jaar, laten we na voor de vogels.

Ik heb al weer notities gemaakt voor het volgende moestuinseizoen, een mens moet vooruit denken.
 

Reacties

Bertiebo zei…
Hahaha, toen wij nog een volkstuin hadden, 'schoot' er ook altijd van alles door!
In de weer zei…
Mooie sla kropjes en de pepers zou je altijd nog kunnen drogen, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.
Fijn Marthy dat jullie toch, ondanks alles, een mooie oogst hebben gehad. Zelfs voor de vogels nog wat lekkers !
Edward McDunn zei…
Leuk hoor, alles uit eigen moetstuin, beter is er niet toch?
Janny zei…
Heerlijk om passata te maken van eigen oogst,
Sjoerd zei…
Nou zeg, pepers kom ik altijd tekort. Die kunnen ook in de passata of in de diepvries.
Marthy zei…
Ja, er gaan er een paar in de passata, er liggen al wat in de vriezer en de rest ga ik ophangen.
Lies zei…
Verzorgde moestuin!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Lekker, een bloemkool uit eigen tuin. Mmmm
Elizabeth zei…
Ja, ik hoor het overal om me heen.. Voor de moestuin is het geen goede zomer geweest. Maar gelukkig is het bij jullie goed gekomen. Altijd weer fijn om voldoende te kunnen oogsten, want je werkt er tenslotte ook hard voor!