Doorgaan naar hoofdcontent

Knippen en bloeien

Iedere zaterdagochtend vroeg loop ik  naar de moestuin om verse bloemen te knippen en dan ga ik daarna met een arm vol naar huis waar de schoongemaakte vazen al staan te wachten. 


Meestal maak ik vier boeketten, eentje voor in het vakantiehuis waar op die dag nieuwe gasten komen, twee voor mijn huiskamer en een klein vaasje met bloemen voor in de badkamer 

Wat ben ik blij met mijn dahlia's, wat zijn dat toch een heerlijke bloemen voor op de vaas.


Maar ook van die dubbele cosmea die ik dit jaar had gezaaid en die zo goed zijn opgekomen wordt heel wat geknipt. En ze blijven komen als je maar blijft knippen, dat is het mooie van deze twee planten die tot ver in het najaar hun bloemen blijven geven.


Reacties

In de weer zei…
Oh die dubbele cosmea is mooi, hebben een beetje we van anjers ( maar dan enkel haha)
Marthy zei…
Ik ben er zelf ook weg van en ze passen zo mooi bij die tere glazen vaas.
Emie zei…
Wat is er nou een fijner boeket dan een uit eigen tuin! Prachtige bloemen hoor.
Sjoerd zei…
En dat na alle perikelen met corona... Mooi dat alles er weer goed voorstaat.
Prachtig, die dubbele cosmea
miekequilt zei…
Mooie boeketten, Marthy. Nog echt zomers
Bertiebo zei…
Dat lijkt me heel fijn!
Rijkdom uit eigen tuin!!
Edward McDunn zei…
Prachtige foto's van de dahlia's, een feest om ze in je tuin te hebben hè?
Dat is een hele fijne gewoonte. Fijn dat je planten nog steeds zoveel bloemen geven.
KnutzEls zei…
Ook al eigen oogst. Mooi!
Marlou zei…
Ha Marthy,

wat bloeit het mooi weelderig daar bij jou.
Fijn om te zien.
G
Groetjes, Marlou
Wat een kleurenpracht! Die cosmea's hebben we ook ieder jaar op de schooltuin, echt schitterend zijn ze.
Onliemie zei…
Mooi en fijn genieten uit eigen tuin.
Wat een rijkdom is dat hè, iedere keer je eigen bloemen kunnen plukken .....