Doorgaan naar hoofdcontent

Beeldbank boerderijen

Dit is een van de boerderijen die ik verleden week op de foto zette voor de beeldbank. Het is nog een mooi oorspronkelijk pand met fraaie elementen. Een mooi engelenraam boven in de gevel met om de bogen siermetselwerk wat zich ook voortzet boven deur en ramen. Als verdere versiering  kleine blauw witte tegeltjes boven de ramen. Er is (nog) niet veel gemoderniseerd aan deze boerderij, zo zie ik ze het liefst. Jammer van de zonnepanelen op het dak maar het is een noodzakelijk kwaad. Hopelijk is dit grote pand van binnenuit al wat geïsoleerd anders kost het een vermogen om het 's winters warm te stoken.

Reacties

Sjoerd zei…
Die zonnepanelen zijn ook nog slordig aangebracht, maar verder is het een mooi groot pand.
Bertiebo zei…
Ik vind die zonnepanelen ook jammer, maar alleen omdat ze er zo raar op zitten. Dat had anders gekund. En die engelenramen vind ik echt super!
In de weer zei…
Die engelenramen zijn echt mooi.
Streekgebonden denk ik, volgens mij heb je die hier niet.
Emie zei…
Prachtig dat metselwerk en ik ga ook eens opletten of ik hier on de buurt engelenramen zie.
Judy zei…
Eerlijk gezegd stoor ik me niet aan de zonnepanelen. Ik denk alleen maar: goed zo!
Wat een mooie boerderij. En ik ebn het met Judy eens, iedereen aan de zonnepanelen.
Ik ben ook voor iedereen aan de zonnepanelen, maar toch wil het oog ook wat.
Prachtig pand! Er bestaan mooiere zonnepanelen of beter gezegd: mooiere manieren van aanbrengen maar belangrijkste is dat ze stroom leveren, toch?
miekequilt zei…
En weer een mooie boerderij. Wat wonen jullie daar toch mooi. En wat leuk is het dat jij daar foto’s ( voor ons) maakt.
Marthy zei…
Engelenramen komen vooral voor in de Krimpenerwaard, Lopikerwaard en rondom Woerden en Oudewater.
Marlou zei…
Prachtige oude boerderij...
Maar... ik voel de kou...
Hetty zei…
Je bent toch een toegewijde fotograaf. Ik kijk nu anders naar de boerderijen. Een engelenraam heb ik nog niet gezien, maar realiseer dat in mijn ouderlijk huis ook iets dergelijks was. Niet met ronde bogen, maar recht. Het middelste was hoger. Grappig dat je daar na al die jaren pas achter komt!
Marthy zei…
De engelenramen zijn er in allerlei vormen, Hettie. Kijk hier maar even: https://www.groenehartfotografie.nl/cultuurhistorie/boerenbedrijf/engelenramen