Doorgaan naar hoofdcontent

Onder Lyon schijnt de zon

Om jullie een indruk te geven van de mist tijdens onze reis naar de Ardèche nam ik deze foto gisterochtend vanuit onze hotelkamer. Een prachtige oude boerderij, gehuld in nevelen. Het had ruig gevroren, de natuur was met een wit laagje bedekt.

We zeiden het vroeger al tegen elkaar en de kinderen als we in een zomer met slecht weer naar het zuiden reden om daar te gaan kamperen: 'Onder Lyon schijnt de zon' en verdraaid, het was zo.

We deden boodschappen in Privas en dan gaan we stijgen en slaan rechtsaf de bergen in. Vanaf een hoog gelegen weg kunnen we op een bepaald punt ons dorpje zien liggen in de verte.

 
Ik draai aan mijn lens en haal het dorpje dichter bij. Al een paar honderd jaar ligt het daar zo tegen de helling maar toch ben ik iedere keer weer blij dat het daar op ons wacht, onveranderd, zo mooi.

Reacties

Bertiebo zei…
Heerlijk Marthy. Ik geniet met je mee. Nou ja, een beetje, hihi
Judy zei…
Thuis komen...
Annelies zei…
Bienvenue, chers amis en tot gauw!
Sjoerd zei…
Lekker vroeg in het jaar, voor tuinieren lijkt het me nog wat vroeg. Al zullen de eerste scheuten wel al zichtbaar zijn.
Emie zei…
Ik deel je vreugde volkomen!
miekequilt zei…
Wat een mooie foto van jullie Franse stekkie. Genieten maar!
KnutzEls zei…
Veel plezier daar!
Ik kan me je blijdschap voorstellen, wat een plek daar onder de zon!!
Wat een verschil is dat dan. En fijn dat het gezegde ook nu weer uitkwam.
Elizabeth zei…
Onder Lyon schijnt de zon..., die ga ik onthouden! En het is nog heel vaak waar ook.
Ik kan me voorstellen dat je hart een slagje overslaat als je daar jullie mooie bergdorpje weer ziet liggen...
Lies zei…
Wat een heerlijke reis...!
Lie(f)s.
Marietje zei…
Wat heerlijk dat jullie weer ‘thuis’ zijn. Geniet en wij genieten met jullie mee.
Marlou zei…
Ohhh heerlijk daar.
Wat zul jij genieten!

Prettig weekend, Marlou
willy zei…
dat lijkt op goed thuiskomen Margriet

veel plezier daar

groeten
Onliemie zei…
Heerlijk toch dat gevoel van thuis komen. En onder Lyon schijnt de zon! Zo is dat ook voor ons al heel veel kampeerjaren lang. ;-)