Doorgaan naar hoofdcontent

Tuinwerk

Na de winter is het gras op het bovenste terras net een knollenveld, het ziet er niet uit. Er ligt ook veel blad van de twee grote bomen die erop staan. Mart pakte gisterenochtend als eerste de maaimachine met dit als resultaat, wat knapt dat op zeg. Het blad heeft hij gewoon mee gemaaid en na het maaien heeft hij alles stevig aangeharkt.

Alles al klaargelegd voor het snoeien van de eerste boom.

En die is ondertussen helemaal kaal.

Tussen het snoeien door werd het snoeihout van verleden jaar in de oude oliedrum verbrand. We hadden twee grote hopen liggen op het terras onder het kerkhofje en eentje ervan is inmiddels in rook op gegaan, de tweede hoop gaat dezelfde weg.

 En ondertussen ontdekte ik dat de artisjok die ik verleden najaar helemaal afgeschreven had toch weer uitgelopen is, wat een oerkracht heeft die plant. Hij staat als sier in de moestuin en als ik hem kwijt was geweest had ik meteen weer een nieuwe plant gekocht, zo mooi vind ik het staan. Ja, en verder kan ik melden dat we vandaag de derde dag op rij stralend weer hebben, ik geniet me te pletter.

Reacties

miekequilt zei…
Wat heerlijk om zo in het zonnetje bezig te zijn. Dan is het gewoon fijn om buiten bezig te zijn.
Kees Smeding zei…
Een beetje jaloers ben ik wel! Geniet van het mooie weer! Groet van ons.
In de weer zei…
Dat geloof ik meteen Marthy !
Marietje zei…
Oh wat heerlijk Marthy. Hier schijnt ook af en toe de zon en de wereld ziet er gelijk anders uit. Ik geniet met je mee.
Groetjes,
Annemarie
Anoniem zei…
Mijn man gaat over 3 weken naar Dordogne om te snoeien.
Wat een mooi klein kettingzaagje op batterij.
Lies zei…
Dat genieten... -> doorgaan zo!
Lie(f)s.
Sjoerd zei…
Ik zou er ook van profiteren als ik jou was... Hier was het weer prut vandaag.
Marthy zei…
Dat kettingzaagje is nieuw, het werkt aardig maar achteraf vindt mijn man dat hij een duurdere had moeten kopen.
Janny zei…
Heerlijk in de zon, hier nog steeds somber weer
Ook bij jullie prachtig weer, gratis vitamine D, dat neemt niemand ons meer af :-)
Wij zagen gelukkig ook wel zon, maar zo strak blauw als bij jullie, was het niet. Ik zie Mart genieten!!
Bertiebo zei…
Oh wat heerlijk!
Onliemie zei…
Ik geniet met je mee en ben stiekem heel erg jaloers op dat zonnetje. Niet alleen op het zonnetje hoor. Maar dat wist je al wel. :-)
Heerlijk dat jullie zulk mooi weer hebben. Hier schijnt vandaag, zondag, ook al de hele dag de zon. Echt genieten inderdaad. Ik stap zo fijn op de fiets, even koffie bij dochter.
Elizabeth zei…
Heerlijk die zon! Van je foto's word ik al vrolijk...
Liesbethblogt zei…
Wat een heerlijk weer is idd het eerste wat me opvalt. Ik ben het grauwe weer toch wel zó beu! Ik kan hier echt niets aan de tuin doen want ik loop het gras kapot.
Het was hier zondag ook heerlijk weer. Echt genieten is dat toch!
Margriet zei…
Je blog is alweer van een week geleden nu ik hem lees, hopelijk is het nog steeds stralend weer. In ieder geval beter dan hier..........