Doorgaan naar hoofdcontent

Kaasfondue

Kaasfondue, het staat regelmatig op ons menu en dat al jaren. Kort voor dat wij ons Franse huis kochten en dat is bijna dertig jaar geleden hadden we een paar jaar een caravan en het fonduestel ging dan zelfs mee. Het was natuurlijk super makkelijk camping eten, je had maar één pit nodig voor het fonduepannetje en verder was het wat fruit en groentetjes snijden. 

Wij eten het zomer en winter, lusten het altijd. Wat we bij de fondue eten wisselt nog wel eens, restjes groenten uit de koelkast zijn goed bruikbaar. Krielaardappeltjes of wat Italiaanse ham op een rolletje, ook lekker. De eerste jaren van het Franse huis ging het fonduestel nog mee heen en weer maar dat was gauw afgelopen. Al jaren staat er nu in beide huizen een.

Reacties

Sjoerd zei…
Dat is er bij ons nooit ingekomen, wel fondue, maar geen kaasfondue.
Babbelaere zei…
Lijkt me lekker met een glaasje!!!! Heb je jouw recept ook?
riet zei…
Ik heb kaasfondue het afgelopen jaar weer herontdekt. Nu zelfs op Kerstavond geserveerd.
Heerlijk, moeten wij ook gauw weer eens eten.
Marthy zei…
Vraag je kaasboer om advies. Zij weten wat lekker is.
miekequilt zei…
Superlekker! Onze schoondochter heeft een kaaswinkel en verzint regelmatig een nieuwe kaascombinatie. Heerlijk. En ik snap helemaal dat je twee stellen hebt, in Frankrijk kun je zulke lekkere kaas hiervoor kopen. Dat “ moet” je gewoon af en toe eten.
Janny zei…
Lekker, ik krijg er gelijk zin in!
Bertiebo zei…
Ah heerlijk, je brengt me op een idee. Het is al lang geleden!
Coby zei…
Wij aten het op sinterklaasavond
Daar doe je mij absoluut geen plezier mee …
Elizabeth zei…
Het klinkt aantrekkelijk makkelijk! Maar ik heb gewoon zelf het idee dat het allemaal zo 'zwaar' op de maag kan aandoen vanwege de kaas. Of is dat niet zo? Smaakt alles heel erg naar kaas?
Marthy zei…
Zwaar op de maag ligt het niet, als ik denk dat ik genoeg gegeten heb stop ik, Mart gaat vaak nog even door. Je proeft heel goed de groenten of het fruit, het is beslist niet te kaserig (nieuw woord!).
Elizabeth zei…
Oké, nou.. dan ga ik het een keertje proberen... Een vriendin heeft zo'n fonduestelletje en dat kan ik wel lenen...!
Marthy zei…
Eet smakelijk!
Emie zei…
Mag jij raden wat wij gisteravond aten...Heerlijk met een paar snack komkommertjes die over waren, snoeptomaatjes, stokbrood en salade van restjes.
Lies zei…
Gezellig én lekker!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Wat een leuk klein stelletje heb jij, is dat een tweepersoons ?
Ik heb het eens één keer gehad. Het heeft geen indruk gemaakt.
Marthy zei…
Niet echt een tweepersoons. Er gaat meer in dan je denkt
Ik het in Frankrijk gekocht, het is van gietijzer.
Judy zei…
Oh heerlijk, ben dol op kaasfondue. Wordt tijd om weer eens te maken.
bemar zei…
Ik hou niet van kaas, dus het heeft me nooit aangetrokken...
Kaasfonduen doen we eigenlijk nooit wel op z'n frans "racletten" met kaas :-)