Doorgaan naar hoofdcontent

Verder in de kloof van de Louyre

Het is bekend dat je in beekbeddingen fossielen kan vinden maar ik keek ik er niet echt naar uit. Hier moest ik, voor de zoveelste keer, omhoogstappen toen ik dit onder mijn voeten zag dus ik stapte weer terug om het goed te bekijken en een foto te nemen. Prachtig, zeker 20 cm breed, zo'n groot fossiel heb ik nog nooit gezien. Hoe oud zal dit zijn, waar is het een afdruk van? Ik zal het nooit weten maar fascinerend is het.

Soms konden we heel diep kijken in het heldere water.

Maar dit deel wat in de schaduw lag was één grote ijsbaan wat inhield dat wij weer omhoog moesten om het te ontwijken.

De kloof werd nauwer, de wanden aan weerszijden hoger.

Prachtig gezicht maar wij moesten er wel door heen. Het reliëf,  het water (vaak ijs) en de begroeiing dwongen ons tot soms acrobatische toeren.


Twee keer moesten we omhoog omdat we door overhangende rotsen niet verder konden.

Bijna aan het eind van de canyon, de laatste hoge pieken.

We klommen omhoog uit de kloof en volgden een pad naar een klein dorp waar we een vriendelijke man troffen die ons de goede richting wees. Onderweg zagen we deze prachtige lijsterbes vol met bessen.

Gelukkig was de terugweg een stuk makkelijker, hoog boven de canyon met prachtige uitzichten liepen we terug naar de auto. In de verte zagen we Aubenas liggen. De routebeschrijving was duidelijk, mislopen kon bijna niet maar die beschreef niet dat er zoveel geklauterd moest worden over rotsen en door begroeing en dat  maakte de tocht zwaar en lang. Achteraf snap ik niet dat ik dit aankon, zou die nieuwe medicatie dan toch werken?

Reacties

Bertiebo zei…
Wat fijn, Marthy. Het werkt vast!! En dat fossiel, wat mooi zeg. Ik zit te peinzen en te peinzen, maar ik weet het niet
Dat moet haast wel! Knap werk!
Sjoerd zei…
Dat heb je toch maar lekker tot een goed einde gebracht... En thuiskomen met al die foto's als bewijs van al dat moois.
Annelies zei…
Vertrouwen in je nieuwe medicijnen en in jezelf, Marthy!
Als twee klimgeiten zijn jullie daar bezig; ik zie het plaatje zo voor me.
Marietje zei…
Zo dat heb je maar mooi weer gefixt. Lang leve de biologicals zeg ik altijd :)
Groet
Annemarie
Prachtige wandeling en wat goed en fijn dat je de wandeling hebt kunnen volbrengen!
Judy zei…
Petje af! Wat een geklauter! Maar wel de moeite waard, zeg, prachtige foto's!
Ik wilde al schrijven: wat goed dat jij dit weer kunt! Chapeau!
Prachtige plaatjes. Nog prachtiger is dat je dit weer kunt.
Emie zei…
Wat een moed om aan deze wandeling te beginnen. Je mag echt trots zijn op je zelf!
Marthy zei…
Ik ben opgegroeid met wandelen Annemarie, al mijn broers en zussen zijn goede lopers maar dat ik dit weer zou kunnen had ik zelfs niet kunnen dromen. Alhoewel deze zware wandeling niet helemaal de bedoeling was.
Marthy zei…
Nou, toen we begonnen hadden we er geen idee van dat het zo'n zware wandeling zou worden, Emie. Maar goed ik heb het gered zonder al te veel gevolgen en achteraf ben ik wel een beetje trots op mezelf.
Janny zei…
Wat leuk zo’n avontuur, dat zijn vaak de mooiste wandelingen en heel fijn dat je dit weer kon.
Elizabeth zei…
Ik las je verhaal en dacht 'poe, waar halen ze de kracht en de energie vandaan?' Het lijkt me een heftige wandeling hoor...
Maar wat kwamen jullie veel moois tegen, pure ongerepte natuur.
Marlou zei…
ha Marthy,

wat ziet dat er spannend en prachtig uit.
Ik ben ooit in Aubenas geweest...
Frankrijk...
Moet er gewoon weer eens een keer naar toe.

Groetjes!
Edward McDunn zei…
Prachtig hoor, ik zou zéker op zoek gaan naar fossielen, iets vasthouden dat miljoenen jaren oud is.
Marietje zei…
Maar zo fijn dat het je toch gelukt is en het was prachtig daar.💪💪
Wat goed dat het gelukt is dan!!! Wel prachtig hoor daar!