Doorgaan naar hoofdcontent

Onze mannen

Twee neven, acht maanden verschil in leeftijd. Ik fotografeer ze al heel lang samen, al vanaf toen ze nog peutertjes waren. Ondertussen heb ik al een mooie serie, ieder jaar komt er wel eentje bij, soms wel twee. Rechts Sebas die net 11 jaar geworden is. Luuk volgt hem begin september. 

Jongens van die leeftijd staan niet te springen om model te gaan staan voor hun oma met dat eeuwige fototoestel dus na heel veel geklier en stoeien met hun voetbal gingen ze eindelijk even naast elkaar staan, trokken hun zondagse gezicht en was het klaar.

Maar ik was niet helemaal tevreden, vond de foto wat stijf en vroeg om nog eentje. Uit ballorigheid sloegen ze hun armen over elkaar en hadden samen natuurlijk de grootste schik. Ik wist meteen dat dit was wat ik wilde en drukte af. Zonder dat zij het beseften had ik een bijna identieke foto gemaakt van hoe het allemaal begon. Ik startte de serie namelijk met deze foto.

Reacties

O prachtig, die twee foto's naast elkaar! Een onbetaalbare serie wordt dat!
Drenthegirl zei…
As a mother of 3 boys, now men, I know how challenging it is to photograph them, even now when the youngest is 44!!!
Bertiebo zei…
Echt leuk, sowieso hoor, maar vooral samen met de eerste foto.
Marthy zei…
Then there is something waiting for me...
Sjoerd zei…
Haha, oma toch tevreden met het resultaat. Als ik Jeslynn wil fotograferen begint ze met gekke bekken te trekken.
KnutzEls zei…
Grappig, dat hadden ze niet voorzien.
Emie zei…
Wat worden ze groot! Geweldige mannen en zo heerlijk als ze het goed met elkaar kunnen vinden, daar genieten wij oma's ook zo van.
Judy zei…
Wat geweldig die twee foto's van die armen over elkaar!
miekequilt zei…
Wat een leuke jongens. En wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Het zijn echte vrienden , heerlijk.
Superleuk. Ik heb ook even naar de eerste gekeken en daar schrijf je, dat Luuk alles nadoet van Sebas. Op de laatste lijkt het alsof Sebas nadoet wat Luuk doet.
In de weer zei…
Oh Marthy, wat een leuke knullen, toen en nu nog steeds !
Lies zei…
Prachtig! Alleen wat tijdsverschil...!
Lie(f)s.
Janny zei…
Heel erg leuk zo’n serie, je ziet ze genieten
Margriet zei…
Enige foto, ook toen ze peuters waren☺
Elizabeth zei…
Wat een leuk stel! Het is prachtig als neefjes het zo goed met elkaar kunnen vinden en zeker als dat van jongs af aan al zo is.
Die oude foto is ge-wel-dig...