Doorgaan naar hoofdcontent

Een zonnige zondag

Een zonnige zondag eind september, dat is genieten. Na de koffie bij onze vrienden in het zonnetje voor de caravan vertrokken we voor weer een nieuwe fietstocht. Vriend Jacques had een knooppuntenroute uitgezocht en we lieten ons door hem leiden.

Mijn eerste foto van de dag, een mooi huisje in het bos met leuke raampjes boven de deuren.

En deze foto nam Mart voor mij bij observatiepost de Elsberg. Om daar te komen moest je een flink stuk stijgen en dalen en dat laten mijn knieën niet meer toe.

Ik nam daar ook deze foto van de paddenstoel waarop we konden zien dat we in de goede richting zaten onderweg naar de Posbank.

Maar eerst kwamen we deze schoonheid nog tegen, Die lag met wat zusjes in de schaduw van bomen langs de weg lekker te chillen.

Het bronzen beeld van onze voormalig koningin is vrijdag op de Posbank opnieuw onthuld. Het beeld werd ruim een jaar geleden weggehaald uit angst voor diefstal. Aanleiding was de diefstal van het Paard van Göbel en het beeld van Carmiggelt en zijn vrouw. Die beelden werden later vernield teruggevonden.

Het beeld van Beatrix, dat in 2002 geplaatst werd ter ere van het 25-jarige bestaan van de Koningsroute, is inmiddels voorzien van beveiligingschips. (19 juli 2013 Omroep GLD)

Hoe dat gaat met die chips weet ik niet maar het werkt blijkbaar want het beeld stond er nog ongeschonden.

Het was daar boven op de Posbank erg druk dus wij liepen met de fietsen aan de hand wat verder waar het minder druk was en genoten van het uitzicht.

Echt warm was het niet ondanks de hele dag zon. Zeker op zo'n hoog punt was het behoorlijk fris. Maar we hadden een heerlijke zonnige dag en dat was na die regen meer dan welkom.

Reacties

Emie zei…
De vergelijking met het landschap in de Ardeche gaat natuurlijk niet op maar het wijdse beeld op sommige foto's zal je deugd doen.
Judy zei…
Dat zijn behoorlijke 'bulten' om op en af te fietsen! Maar mooi daar!
Sjoerd zei…
Er wordt gewoon een tracker in zo'n beeld gezet, zo kun jet altijd terug vinden via GPS.
Heerlijk, een zonovergoten dag op de fiets doorbrengen. De omgeving is daar zo mooi. Het Schotse rund is zeker een schoonheid.
In de weer zei…
Mooi om daar te fietsen, wij komen er van tijd tot tijd ook.
Heerlijk weer gisteren , hier ook.
Onze oudste kleinzoon werd gisteren 18 jaar en vond dat het best nog buiten gevierd kon worden en dat had hij goed gezien.
Wij gingen er op de fiets naar toe en konden al snel onze jack uitdoen, maar tegen de avond op de terugweg waren we er weer blij mee.
Bertiebo zei…
Wat idioot, die beelden jatten en kapot slaan. Ik keur het niet goed natuurlijk maar de diefstal van een schilderij kan ik nog snappen. Dat zou wat op kunnen leveren voor de dier. Maar dit...
Dat is toch grappig: ik kreeg vandaag een foto van de fietsende Beatrix doorgestuurd via mijn dochter.
Ze was daar gisteren wezen wandelen!
Janny zei…
Het was gisteren inderdaad heerlijk weer en vandaag ook trouwens. Mooi hè daar bij de Posbank. Het is onze ervaring ook dat het bovenop vaak druk is maar zodra je een eindje verder loopt is het heerlijk rustig.
Elizabeth zei…
Wat een plaatje, dat huisje! De thermometer gaf gisteren 18 graden aan, maar ik vond het in de zon best warm...
De Posbank is prachtig!
miekequilt zei…
Wat boffen jullie met het mooie weer en lieve vrienden om mee op pad te gaan. Jullie rijden rond waar wij ook graag komen.
Lies zei…
Een genietdagje!
Lie(f)s.
Jolande zei…
Mooie omgeving om in te fietsen.
Het is goed dat ze zulke beelden nu kunnen voorzien van chips om ze te kunnen tracken, maar eigenlijk is het toch bedroevend dat het nodig is.
bemar zei…
Ik was er ook pas. Prachtig vond ik het!