Doorgaan naar hoofdcontent

Terug in de tijd

Een regendag gisteren dus er viel weinig te fietsen. Een museum dan maar en zo belandden we in het Oude Ambachten & Speelgoed Museum in Terschuur. 160 Oude ambachten, winkeltjes en werkplaatsen en dan ook nog veel kinderspeelgoed. Het was er heel druk op het parkeerterrein en dat was niet zo vreemd. Ik had de grootste moeite gehad om een huisje te boeken, het is daar op de Veluwe gewoon nog hartstikke druk op de campings en in de parken. En al die mensen gaan natuurlijk met slecht weer net als wij een museum bezoeken. Overbodig om te vermelden dat het grootste deel van al die mensen boven de zestig is. De rollators in de hal van het museum zeggen al genoeg.

Gelukkig is het museum erg groot dus van die drukte was weinig te merken als je er rondliep.

Ik heb geen foto's gemaakt van de winkeltjes en de werkplaatsen, die stonden allemaal erg vol en daarom vond ik het leuker om foto's te maken van voorwepen die mij opvielen, die ik leuk vond.

Zwitsal poeder, wie kent het niet. Het rechtse busje ken ik nog van bij ons thuis vroeger en de grotere links ernaast gebruikte ik zelf voor mijn kinderen.

En zo'n mand met allerlei spulletjes voor de verzorging van de baby stond bij mij op de commode.

Ik herkende ze direct daar boven op die plank, die groene blikken kindervoeding die ik altijd gebruikte om een flesje klaar te maken.

Dat rijtje bekers en puddingvormen in die pastelkleurtjes had ik wel mee naar huis willen nemen, zo leuk.

Ik weet het bijna zeker, zulke spaarpotten hadden onze kinderen ook.

Maar deze ijzeren bordjes waren meer uit de tijd dat ik klein was.

Zo'n warmhoudbordje gebruikte ik voor onze kinderen maar in mijn herinnering heb ik dit mijn moeder ook wel zien gebruiken voor de jongsten bij ons thuis.

 Er is heel veel te zien in dit museum en te herkennen, ontzettend leuk.
Ik kom hier nog mee terug want er ik heb nog veel meer wat ik met jullie wil delen.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Een museum met zoveel herkenbare dingen is altijd leuk!
Yova zei…
Deze museum is apart om vroeger spullen te zien. Sommige ken ik. Had moeder toen ook van vroeger. Leuk dat je daar bent geweest. Fijn weekend.
Bertiebo zei…
Een feest der herkenning! Als dit een beetje is weggezakt zou je ook eens naar het Museum van de Twintigste Eeuw moeten, bij ons in Hoorn.
Sjoerd zei…
Dat lijkt me ook wel leuk om even terug te keren naar de tijd van je jeugd. Veel zaken ken ik ook nog wel.
KnutzEls zei…
Daar kun je wel een tijdje doorbrengen. Superleuk museum.
Judy zei…
Zo'n warmhoudbordje met kabouters komt me vaag bekend voor uit mijn eigen jeugd.
In de weer zei…
Altijd leuk zo’n museum vol met herinneringen.
anja zei…
Wat een leuk museum! Ik herken de Zwitsal bus, de verzorgingsmand voor een baby, en mijn broer en ik hadden ook elk zo'n spaarpot 😊. Ik val nog net niet in de leeftijdscategorie (werd 2 weken geleden 58) maar herken ook andere spulletjes, zoals de kabouters, die hadden ze bij een vriendinnetje van me.
Emie zei…
Nou zeg, ik herken ook alles uit mijn jeugd en die van onze kinderen. Alleen zo'n rijtje rollators wil ik nog niet herkennen hoor!
Marthy zei…
Daar zijn we al eens geweest Bettie. Ook heel leuk.
Edward McDunn zei…
Leuk, ik ben daar ook eens geweest, alles staat propvol!
Er is genoeg bewaard daar!
Met een bezoek aan zo’n leuk museum is een regendagje helemaal niet erg meer!
Om solidair met jullie te zijn: hier ook de hele dag regen gehad!
miekequilt zei…
Wij reden laatst door Terschuur. Als ik had geweten van dat museum was ik zeker gaan kijken. Bedankt voor de tip.
Wat een gezellig museum lijkt me dat! Ik herken het Zwitsal blikje van vroeger : )
Jolande zei…
Wat een leuke foto´s.
Ik herkende alleen de gele Zwitsal producten.
Janny zei…
Wat een leuk museum, ik herken ook veel dingen.
Ger zei…
Leuk museum waar ik lang geleden ook een bezoek bracht.
Veel herkenbare dingen uit vroeger tijden die je fotografeerden en die ik nog in huis heb.Pastel serviesgoed wat je kon sparen met california zegels
Lies zei…
Heel leuk, zo'n museum, hoef je je en keer niet in te spannen...
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Jammer zo'n regendag, maar je gaat dan wel andere dingen doen die ook leuk kunnen zijn. In dat museum ben ik ook wel eens geweest; het is echt een aanrader voor zo'n dag...