Doorgaan naar hoofdcontent

Klein maar fijn

Onze vriendin Maria nam toen ze in het voorjaar bij ons op bezoek was deze ontzettend leuk tegeltjes voor ons mee. Ik was er meteen verliefd op, ik hou van dit soort kleine decoraties. Ik nam ze mee naar Nederland, vond ze in het Franse huis niet passen. Maar des te meer hier in de Krimpenerwaard met zijn wilgen en sloten waar als het ooit nog kan weer volop geschaatst zal worden. Leuk, die achterste schaatser!

Ze hebben een mooi plekje gegregen op een lage kast in mijn blauw groepje.

Reacties

Bertiebo zei…
Nou dat is wel heel toevallig, bij mij ook tegeltjes vandaag!
Sjoerd zei…
Die schaatser is inderdaad de kers op de taart.
miekequilt zei…
Wat een mooie tegeltjes. De wilg is erg mooi. En die schaatsers enig! Inderdaad goed passend bij waar jullie wonen.
Judy zei…
Wat een bijzondere tegeltjes! Wel helemaal passend bij jullie Nederlandse woonplek!
In de weer zei…
Wat een bijzonder mooie afbeeldingen.
Mooie stijl, heel anders dan de gebruikelijke decoraties.
Staan prachtig op jullie kast.
John zei…
Prachtig die tegeltjes. IK ben fan van de knotwilg. En dat blauwe glas is ook mooi.
Yova zei…
Prachtig tegeltjes heb je daar er staan. De eerste tegel is heel bijzonder o schaatsen te zien. Zeker Friesland?Blauwe schaaltje heel apart met beschildering gedaan. Kaarsen en vaas staat ook heel mooi erbij. Alvast fijn weekend.
Emie zei…
Wat een lief cadeau zeg en mooi gestyld in je blauwe hoekje.
Om er iedere dag naar te kijken, zo mooi!
Ze zijn inderdaad prachtig, en ook bijzonder vind ik!
Janny zei…
Dat is nog eens een leuk cadeautje, staat prachtig in je blauwe hoekje!
willy zei…
het tegeltje met die schaatsers, steelt hier voor mij de show

prettige dag Marthy
Ger zei…
Je kan het zo gek niet bedenken of er is in de loop der eeuwen wel een thema op oudhollandsetegeltjes gezet,de afmeting,hoekdecor en dikte zeggen veel over de oudheid.Het hoekdecor van schaatsers is heel apart.
Het is dan ook een prachtig kado om te krijgen.
Heb een hele reeks oudjes onder elkaar aan de wand hangen(vorige week lag er nog een op de grond met hoekje eraf)
Onze hoge Hollandse schouw is 35 jaar geleden bekleed met nieuwe tegeltjes met oud decor en witjes gekocht bij Tichelaar in Makkum,ik kan er naar blijven kijken en ontdek nog steeds nieuwe dingen op de afbeeldingen.
Lies zei…
Lief/mooi/leuk cadeautje!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Ja, echt Hollandse tafereeltjes. Ik vind dit blauw prachtig!
bemar zei…
Mooie tegeltjes, dat je die in Frankrijk kreeg!
Geweldig mooie tegeltjes. Hollandse taferelen uit Frankrijk! Het beste van twee werelden. De knotwilg is mijn favoriet.