Doorgaan naar hoofdcontent

Mandjes, maar niet van riet

Blogvriendin Emie liet gisteren op haar blog rieten gebruiksvoorwerpen zien. Leuk, want in ieder huishouden worden manden voor allerlei doeleinden gebruikt, waaronder mandjes voor uien en dergelijke. Ik gebruik daarvoor ook mandjes maar dan niet van riet maar van ijzerdraad.

Ze zijn me heel dierbaar, ik heb ze allemaal op brocantemarkten gevonden.

Niet allemaal tegelijk hoor, daar zijn wel een paar jaar overheen gegaan. Zo'n leuk model als deze heb ik nooit meer gezien.

 Dit model mandje met uien van eigen teelt zie je wel vaker maar niet in deze mooie staat, vaak veel grover.


En dat geldt ook voor deze laatste, het model zie je veel maar dit is wel de mooiste die ik ooit gezien heb. Ze staan in de vensterbank van de keuken achter de gootsteen dus ik zie ze veel en geniet nog steeds van mijn kleine verzameling ijzeren mandjes. 

Reacties

Bertiebo zei…
Ze zijn enig! Het staat zo leuk!
Yova zei…
IJzer mandjes kun je zeker van gebruiken. Er staat ook nog leuk.Enig zo!!
Fijne dag gewenst.
Judy zei…
Leuk! En je hebt ook wel een supergrote vensterbank om ze in uit te stallen!
Sjoerd zei…
Dit bevat me beter dan al die rieten manden...
miekequilt zei…
Enig! En ze staan daar echt heel mooi.
Elizabeth zei…
Ja, die donkere draadmandjes vind ik ook enig! Ik heb er nog maar eentje...
Wat een mooie manden, ze horen gewoon bij jouw Franse huis.
Jolande zei…
Zelf hou ik niet zo van ijzeren mandjes, maar ik vind die kleine verzameling van jou heel mooi staan.
Hier zitten de uien in een aardenwerkpot in de vorm van een uit met een gezichtje, knoflook zit in zo´n zelfde potje maar dan kleiner.
In Belgie heb ik ze ook, maar dan zijn ze wit geglazuurd.
Ger zei…
Die leuke draadmandjes passen perfect in de diepe vensterbank van je landelijke keuken.En de verschillende uien soorten maken het plaatje compleet.
Ben er ook dol op en heb er in de loop der jaren ook meerdere bij elkaar weten te verzamelen,in mijn kleine keukentje is alles oud en nostalgie,het meeste gebruik ik dagelijks.Heb je wel eens gekeken in dat keukentje op mijn oude blog https://hoorndesovervloeds.blogspot.com/2013/02/klein-keukentje.html?m=1 ,waar ik helaas niet meer kan inloggen en heel de leeslijst met volgers kwijt ben.Ben onlangs maar met nieuw blog begonnen.
KnutzEls zei…
Heel anders dan rieten mandjes. Maar ik vind ze echt heel Frans.
Janny zei…
Die mandjes passen goed bij jou op de vensterbank, ziet er leuk uit.
Lies zei…
Minstens zo leuk! Genietbaar mooi!
En dan nog zo'n lekkere eigen uien!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Niet alleen mooi, maar ook super handig !
Anoniem zei…
het onderste mandje is eigenlijk een mandje om je sla droog te zwieren. De hengseltjes kunnen naar beneden en dan krijg je bovenaan een grotere opening.
Rosaline
Emie zei…
Er is kennelijk iets niet goed gegaan met mijn reactie gisteren. Terwijl ik het juist zo leuk vind om jouw mandencollectie te zien
Vera zei…
Ik heb één ijzerenmandje in de vorm van een kip, voor de eieren 🥚🥚
Deze collectie is ook prachtig!!