Doorgaan naar hoofdcontent

Notre coeur est toujours en Ardèche

Na een rustige reis met mooi weer en weinig verkeer op de weg kwamen we gisteren aan het eind van de dag weer in Stolwijk aan. Onderweg al gebeld met Theo, onze Stolwijkse Chinees en daar ons maaltje besteld wat net verpakt werd toen ik binnenkwam.

De avond ervoor hebben we met zeventien mensen uit ons dorp gegeten in een restaurant vlakbij. Dat doen we altijd na de najaarswandeling, gezamenlijk ergens eten maar de wandeling zelf ging helaas niet door wegens regen. Nou waren wij toch niet meegegaan omdat wandelen niet meer gaat met mijn knieën en Mart omdat hij nog veel te doen zou hebben op onze laatste dag.

Maar voor het eten hadden wij wel ingeschreven, dat wilden we niet missen. En wat was het weer leuk. Niet zo moeilijk met zulke fijne mensen die wij als dorpsgenoten hebben, wat hebben wij het daarmee getroffen. Toen wij afscheid van iedereen namen werd er gevraagd of we via de dorps-app wilden laten weten of we goed aangekomen waren. Ik stuurde het volgende berichtje: Arrivé sain en sauf aux Paus-Bas mais notre coeur est toujours en Ardèche (Goed aangekomen in Nederland maar ons hart is nog steeds in de Ardèche).

Reacties

Judy zei…
Ja, mooie plek in je hart.
Bertiebo zei…
Dat zal weer wennen zijn, Marthy. Maar je bent er aan gewend dat je weer even moet wennen denk ik
Elizabeth zei…
Oost, west.. thuis best... Maar ja, waar is thuis?
Fijn dat jullie weer in Stolwijk zijn..
In de weer zei…
En in Stolwijk is het ook weer fijn !
Ook hier gaan jullie er weer wat moois van maken, jullie kennende. Maar dat het wennen is, kan ik me voorstellen.
Annelies zei…
Et nous, arrivé sain et sauf en Drôme hier.
Janny zei…
Dat zal weer wennen zijn na zo'n mooie tijd in de Ardèche. Maar hier heb je gelukkig je familie weer in de buurt.
miekequilt zei…
En nu weer wennen. Maar je hebt weer hè familie in de buurt en dat lijkt me ook fijn.
Sjoerd zei…
een dagje rijden en je bent er weer, toch...
Ger zei…
Ja het leven bestaat elke dag opnieuw uit keuzes maken…..de ene keer makkelijker dan weer moeilijk.
Maar zoals altijd komen er ook in NL weer leuke dingen op je pad die je in Blogland kan delen.
Heimwee naar die mooie plek en die aardige dorpsbewoners waarvan je gister afscheid nam zal nog wel even blijven duren,zelf ik zal je dagelijkse blog berichtjes uit het mooie Frankrijk missen.
Hopelijk hebben jullie ook weer een mooie tijd in Nederland.
Jolande zei…
Dat was een mooie afsluiting van jullie verblijf in Frankrijk.
Ik hoop dat jullie het Stolwijk ook weer fijn zullen hebben.
Grappig om te lezen dat jullie gelijk Chinees bestelde, dat is ook een van de eerste dingen die wij doen als we weer in Belgie zijn.
willy zei…
dat kan ik me best voorstellen Marthy

goed om lezen dat de terugreis probleemloos verlopen is


prettige dag gewenst
Dat zal wel even wennen zijn weer. Jullie hart ligt nog in de Ardèche, maar een gezamenlijk etentje met de dorpsgenoten in Stolwijk wordt ook gewaardeerd. Zelfs de Chinees helpt mee voor een warme ontvangst.
Emie zei…
Wij halen altijd de eerste avond na terugkeer onze maaltijd bij de Indische toko. Fijn weer veilig thuis in Stolwijk en wat is het mooi om in twee werelden te kunnen leven.
Lies zei…
Hoe lief...
Lie(f)s.
bemar zei…
De prachtige omgeving en jullie heerlijke huis en tuin zul je missen, maar hier is de familie dichtbij. Voordat je het weet is het weer voorjaar en kunnen jullie weer!
Ja lastig hè, je thuis voelen op 2 plaatsen........