Doorgaan naar hoofdcontent

Aan tafel in Labeaume

We bezochten het wijndomein aan het eind van de middag en er moest daarna natuurlijk nog gegeten worden. Ik wist wel een leuk adresje in Labeaume, daar waren Mart en ik een paar jaar geleden geweest.

Labeaume is een pittoresk dorpje aan de rivier La Beaume, een zijrivier van de Ardèche. Wonderlijk, de naam van het dorp wordt aan elkaar geschreven en de naam van de rivier met een spatie ertussen.

De huizen zijn gebouwd tegen of zelfs bovenop de kalkstenen kliffen.

Het restaurant was aan de Place de L'Eglise, kan niet missen, die kerk stak overal bovenuit.

Een gezellig terras wat goed bezet was. Op zomerse dagen is het in Labeaume ontzettend druk maar nu waren alle toeristen al naar hun huisjes of campings en was het op de eters na lekker rustig.

Overal zaten mensen te eten, zelfs rondom het gemeentehuis.

En daarboven, op dat leuke terrasje, daar werd ook gegeten.

Een heerlijke avond met vrienden op een gezellig terras, lekker eten en wat plezier, we hebben het goed.

Reacties

Bertiebo zei…
Ja en het is ook goed om dat (vaak) tot je door te laten dringen!
Judy zei…
Leuke plek en fijne vrienden! Wat wil een mens nog meer.
Sjoerd zei…
Een leven zoals god in Frankrijk, toch...
Heerlijk genieten!!
miekequilt zei…
Wat een fijne dag. En met een heerlijke afsluiting. Ik denk dat veel van je lezers wel meegewild hadden.
Emie zei…
Net wat Betty zegt...
Een heerlijke afsluiter zo van een mooie dag!
De meest gebruikte uitdrukking van mijn moeder vroeger: “wat hebben we het toch goed, kinders”. Helemaal mee eens!
Ger zei…
Volgens mij zijn er in Frankrijk en in Nederland héél véél mensen die het goed hebben,dat kon ik wel zien aan de volle restaurant tijdens lunch en diners waar wij enkele weken geleden aten tijdens vakantie,en dan heb ik het nog niet over de restaurants die geen tafel meer vrij hadden wanneer ik belde om te reserveren.Maar de kloof tussen mensen die zich dat wel kunnen permitteren en de mensen die zich dat niet kunnen veroorloven wordt steeds groter.
In de weer zei…
We hebben het zeker goed en we realiseren het ons gelukkig wel !
KnutzEls zei…
Lekkere afsluiting van mooie dag.
Lies zei…
'we hebben het goed', schrijf je! Zeker weten!
Lie(f)s.
Janny zei…
Heerlijk zo samen eten! Wat een mooie kerktoren.
Elizabeth zei…
Ik waan me weer even terug op vakantie...
Wat een mooi plaatsje! Fijn om zo met elkaar daar te zitten en te genieten!