Doorgaan naar hoofdcontent

Twee dames

Gistermiddag ging ik met de ene dame bij een andere dame op bezoek. Buurvrouw Jacqueline is weer een paar weken in haar huis in ons dorp. Ik stelde haar voor om bij Lily op bezoek te gaan en dat wilde ze graag. Lili woont een stukje verderop in de vallei bij de barrage (dam in een rivier), haar man is een paar jaar geleden overleden. Ze heeft lieve kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen die echt goed naar haar omkijken maar er ook niet iedere dag kunnen zijn.

Zowel Jacqueline als Lili zijn 83 jaar oud en niet erg gezond meer. Daarom nam ik deze foto om  herinneringen vast te leggen aan twee vrouwen die ik erg graag mag. 

We hebben ruim twee uur gezellig zitten praten over van alles en nog wat. Ik heb weer heel wat gehoord over wat er speelde in ons dorp zo'n vijftig jaar geleden. Leuke verhalen.

Reacties

Judy zei…
Powervrouwen!
Bertiebo zei…
Dat is gelukt: je maakte een mooie herinnering.
Sjoerd zei…
zo oud had ik ze in eerste instantie niet gegeven, maar als ik naar onze eigen leeftijd kijk wel. Mooie herinnering in ieder geval.
Emie zei…
Wat lief dat je dat voor hen hebt gedaan.
Prachtfoto van een al even aardevol bezoekje.
Charlie zei…
Wat een fijn bezoek met leuke foto waar we jou ook nog op zien!
In de weer zei…
Wat leuk voor de dames en voor jou ook !
Mevrouw W. zei…
Fijn dat je dit voor ze kon doen.
Janny zei…
Gezellig zo'n bezoekje, fijn dat je dit gedaan hebt.
miekequilt zei…
Je hebt twee vrouwen, en jezelf, een fijne dag bezorgd.
Elizabeth zei…
Dat is toch heerlijk dat je als Nederlandse vrouw zo goed bent met twee oude Franse dames en dat je elkaar ook zo goed kunt verstaan en begrijpen!
Jolande zei…
Wat fijn dat je dit kon doen. Mooie herinneringen maken.
Leuk om verhalen te horen over hoe het vroeger in jullie dorp was.
Ik zou ook wel wat meer over ons wijkje willen weten, maar daarvoor moet ik nog wel 'ietsje' meer studeren.
Lies zei…
Hopelijk worden ze minstens 100, en kan je er nog vaak op bezoek!
Lie(f)s.
willy zei…
Een knap dubbelportret van beide dames Marthy

Prettige dag