Doorgaan naar hoofdcontent

Lavendelblauw

We waren in de Drôme om de lavendel te bewonderen en daar zijn we volledig in geslaagd. Wat een pracht, genoten hebben we. We begonnen onze fietstocht in Saou wat we verleden jaar ontdekten tijdens een autoritje. Mooi dorp maar ook een prachtige omgeving met stijle kliffen. 

Het kasteel van Soyans werd vanaf de 10e eeuw gebouwd op de top van zo'n klif. Het lag daar heel hoog, ik moest mijn camera bijna verticaal omhoog steken.

De Romaanse kapel van St-Marcel grenst in het westen aan de ruïnes van het kasteel, aan het einde van het oude middeleeuwse dorp Soyans.

Die lavendelvelden tegen zo'n achtergrond, het is echt prachtig om te zien.

Als we door een dorpje fietsen gaan mijn ogen naar links en rechts om te spotten of ik nog iets leuks zie in een zijstraatje. Mijn blik viel op deze brug met daarachter dat leuke huis.

Dan rij ik toch zo'n straatje in om even verder te kijken en we zagen er ook een lekker stoepje om onze koffie op te drinken met een heerlijke Hollandse stroopwafel. Ik kreeg een pak van een kennis die net uit Nederland kwam.

Reacties

Edward McDunn zei…
Echt schiotterend hoor, vooral de eerste foto!!
Dat uitbundige paars van de lavendel! Ik kan me voorstellen dat jullie inderdaad genoten hebben.
willy zei…
Een heerlijk zicht op de lavendel...

Een top-foto

Prettige dag
Janny zei…
Prachtig die lavendel en ook die ruïnes!
Sjoerd zei…
Een stroopwafel eten met de geur van lavendel in je neus. Ik heb de lavendel op het balkon net van zijn uitgebloeide bloemen ontdaan, dan ruikt ook het hele huis.
Judy zei…
Oh, die lavendel! En dat huis met de blauwe luiken, ook zo mooi, ik snap dat je even omreed.
Wat is het daar toch mooi!
In de weer zei…
Lekker die geur, ik ga maar eens naar buiten, even ruiken aan de lavendel in onze tuin.
Voor die mooie omgeving (haha) neem ik mijn tablet maar mee met jou foto’s .
Charlie zei…
Inderdaad wat een lust voor het oog dat lavendelblauw! Het lijkt net of het blauw,lila weerkaatst tegen de rotsen. En altijd nieuwsgierig zijn loont ook de moeite!
miekequilt zei…
Prachtig, prachtig, prachtig.
Jolande zei…
Wat schitterend.
Lies zei…
'k Kan de lavendel bijna ruiken... Wat een plek!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Helemaal fantastisch mooi! Ja, ik ben hier ook weg van...
Deze lavendel heeft ook een prachtige kleur!
Margriet zei…
Prachtig die lavendelvelden. De kleur blauw op de luiken en dueren vind ik ook zo mooi. Zo'n echt zomers gevoel krijg ik daarbij