Doorgaan naar hoofdcontent

Acht maanden herfst

Het weerbericht vertelde me dat het hier gistermiddag 36 graden was. Nou dat zal dan wel kloppen, zo voelde het ook aan. Niet alleen hier, de onderste helft van Franrijk maak zijn eerste hittegolf van dit jaar mee. Ik appte maandagavond met zoon Bas die om half twaalf  die dag op een camping in de Tarn aankwam en toen zijn tent moest opzetten.

Ja, het is hier ook warm appte hij terug maar we hebben acht maanden herfst gehad dus over warmte moeten we maar niet klagen. Heerlijk, dat nuchtere van hem, zo zijn alle drie onze kinderen. 

En wat doen wij met die warmte? 's Morgen ontbijten we onder de ene boom op het eerste terras, dan een klein karweitje totdat het te warm wordt. Na de lunch een siësta in huis waar we het met die dikke muren nog altijd koel houden. En tegen de avond in de schaduw onder de andere boom waar we op die lekkere ligstoelen een poosje lezen.

Vanuit de die ligstoelen kijk ik met een tevreden gevoel naar mijn tuin die er ondanks de hitte nog steeds goed uit ziet.  


De vlinderstruik in de border staat nu in volle bloei en het krioelt er eindelijk van de vlinders. Mooi, zo hoort het. Ik zag verschillende vlinders die ik verleden week nog mistte dus ik moet er nog een keer met mijn camera gaan staan om die nieuwelingen op de foto te krijgen maar voolopig is het me daar nog te warm voor.

Reacties

Judy zei…
Heerlijk! Ik vind een siësta hier ook fijn met warm weer, ook al is het hier niet zo warm als bij jullie.
Emie zei…
Wij hebben zelfde dagritme en verplaatsingen. Alleen is het bij ons al weken ruim boven de dertig graden en dat zie je terug in de tuin. Wat ziet het er prachtig uit, Marthy.
In de weer zei…
Je hebt eer van je werk en daar kun je nu lekker van gaan liggen genieten, heerlijk toch.
Wij springen zo meteen weer op de fiets, want ‘s-morgens is het nog heerlijk !
Verstandig om je niet te druk te maken met die hitte. Niet alleen verstandig maar er is ook geen lol aan om dan dingen te ondernemen. Gewoon even genieten van de dingen om je heen en een mooi boek!
Anoniem zei…
Heerlijk die warmte ,afschuwelijk denk eens aan de dieren die hier helemaal niet tegen kunnen ,mensen zijn egoïstisch denken alleen maar aan zichzelf !

Heerlijk de winter de kou en regen !

Groet Peter.
Sjoerd zei…
Het weer is door ons niet te beïnvloeden, daar doen we het gewoon mee.
Ger zei…
Je kan je met die hoge temperaturen ook maar beter gedeisd houden.
En bij jullie moet dat niet moeilijk zijn met tal van schaduwplekken en koel huis met dikke muren.
Nou ben ik van nature al geen druktemaker en vind het in huis met ramen en deuren dicht in de middag goed uit te houden.
Boven de 30 graden heb ik geen last van Raynoud,witte/paarse dode en stramme vingers en hoef ‘s avonds niet onder mijn dekentje omdat ik anders niet warm kan worden,heerlijk is dat.
Hoor van onze dochter en schoonzoon uit al weken heet Hongarije ook geen gemopper of geklaag,moest er nog bijkomen ook zeg…. in hun fijne appartement met prachtig groen uitzicht,groot balkon,privé zwembad en leuke restaurantjes in de naaste omgeving.
Het weer hebben we maar te nemen zoals het komt en het is wel overal wat.
Klopt, na al die weken herfst mogen we niet klagen maar ik vond 32,5 toch wel erg warm
Jolande zei…
Ik kan dus totaal niet tegen warmte, dan functioneer ik voor geen meter.
Ik ben dus heel erg blij dat we nu hier wonen, waar zulke temperaturen niet voorkomen.
Momenteel is het hier ook ´heel warm´: 25ºC wat net gaat voor mij.
Het enige vervelende hier is wanneer de luchtvochtigheid stijgt na een regenbui, dan is het heel vies klef.
Gelukkig is de ergste warmte geweest, hier. Ik kan er redelijk goed tegen, maar een hittegolf mag wegblijven. Je tuin is prachtig en je siestaplekken zijn goud waard!!
Lies zei…
Een paradijs, zelfs op een zwoele avond...
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Wat heerlijk om te lezen en te zien wat jullie met die hitte doen. Mooie foto's weer van jullie tuin.