Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Mijn aanvankelijke vrees dat het dit jaar niets zou worden met onze moestuin is inmiddels voor niets gebleken. Het is allemaal wel wat later geworden met de meeste planten maar we kunnen nu toch aardig oogsten. Eigenlijk alleen de twee komkommerplanten willen nog niet erg. Jammer want ik ben gek op komkommer.

Inmiddels staan in de grote artisjokplant de meeste bloemen in bloei. Ik denk dat ik ze maar weer ga drogen, daar heb ik verleden jaar zoveel mensen een plezier mee kunnen doen.

Goed, nog geen komkommers maar courgettes genoeg. Kijk maar eens hoe de plant zijn best doet met die prachtige gele bloemen en dito vruchten.

Stok- en stambonen die het uitstekend doen. Ik eet de bonen ook vaak in salades, ze komen zeker twee keer per week op het menu.

Zoals ook de venkel. Er zijn mensen die er niet van houden maar wij wel hoor, gisteravond nog gegeten. En iedere dag kan Mart nu aardbeien plukken. Het zijn nog geen grote hoeveelheden maar ik ben er erg blij mee en ik heb zelfs al wat aardbeien rabarber jam ingemaakt.


En kijk die tomaten nu eens. Onze eerste oogst van dit jaar, wat zullen ze smaken.

Reacties

Bertiebo zei…
Bij ons was het niks en is het niks. Count your blessings
Mevrouw W. zei…
Lekker! Gelukkig kwam het toch nog goed met de moestuin dit jaar.

Ik heb wilde venkel in de tuin, daar komt niet zo'n knol aan, maar de stelen smaken ook lekker. Dat gaat door de salade en door de smoothies.
Judy zei…
Wat goed om te zien! Ik zag zo'n artisjok bloeien in een tuintje vlakbij, wat een pracht! En venkel, heerlijk!
Emie zei…
Het water loopt me in de mond bij het zien van al dit heerlijks!
Annelies zei…
Venkel, artisjok, courgette, we eten hier alles. Heerlijk !
Sjoerd zei…
Wat wil je met zo'n voorjaar, als wij daar al niet blij mee zijn... Gelukkig komt het allemaal goed.
Door de aanvankelijke twijfel is het nu dubbel genieten van die prachtige oogst!
In de weer zei…
Ziet er allemaal goed uit.
Wij eten ook regelmatig boontjes in een salade, vanavond in de Salade Nicoise, heerlijk !
Elizabeth zei…
Wat een rijkdom... ik durf er niet al te lang naar te kijken:)
KnutzEls zei…
Ziet er uit om in te bijten.
Janny zei…
Fijn dat het toch nog goed gekomen is! Wij vinden venkel ook lekker.
Ger zei…
Het groeiproces had even wat achterstand,ik verbaas me daar niet over met het weer van de afgelopen tijd.
Jij kan weer eten uit eigen moestuin en komkommer kan je nog altijd kopen in de winkel,dat doen zoveel mensen die geen moestuin hebben.Wij lusten en eten alle groenten en alles is volop aanwezig bij mijn goedgesorteerde groenteboer,marktkoopman,supermarkt en bij de Turkse super grijp ik al helemaal nooit mis.Wat ‘n rijkdom denk ik dan met zóveel keuze.
Oh, ik ben jaloers op jouw tomaten! Die van ons moeten nog flink groeien. Ik praat iedere dag even met ze😂
Wel al een mooie groen/witte courgettes geoogst.
Jolande zei…
Ik vind vooral de bloemen op de artisjok en courgette erg mooi.

miekequilt zei…
Fijn dat je nu zoveel kunt oogsten uit jullie moestuin. Echt genieten van al dat lekkers, lijkt mij.
Lies zei…
Een tuin om (gezond!) jaloers op te zijn!
Lie(f)s.
Margriet zei…
Niets zo lekker als je eigen oogst! Ik heb gisteren sperziebonen van mijn balkon gegeten. Net genoeg voor 1 persoon. Tomaten beginnen nu pas vruchtjes te geven, dus duurt nog wel voordat ze rood zijn.