Doorgaan naar hoofdcontent

Tips en tricks

De leuke actie met het recept van de maand georganiseerd door Elizabeth is inmiddels beëindigd maar daarvoor is iets nieuws in de plaats gekomen: Tips en Tricks. Iedereen kan mee doen, hier nog even de spelregels. Ik zeg niet dat ik iedere keer meedoe, je moet maar iets kunnen verzinnen waar een ander ook iets aan heeft en je loopt natuurlijk het gevaar dat de hele wereld jouw tip al gebruikt. 

Ik begin al niet goed met deze bloghop zoals Elizabeth het noemt want ik ben  een dag te laat. Moest even wennen😉. Alhoewel, die blog van gisteren over mijn etiketten  zou je ook als een tip kunnen beschouwen. Hè, waarom heb ik dat nou niet eerder bedacht.

Net zoals het gebruik van sticker materaal op jampotten hoeft het voor mij ook niet op diepvriesdoosjes. Het kan veel eenvoudiger. Neem een rol gewone schilderstape, scheur daar een reepje af en plak het op je doos(je). Met een permanent marker zet je erop wat er in zit en eventueel het gewicht of aantal. Eenmaal uit de vriezer trek je de reep tape er zo van af.

Let op: de tape houdt niet op plastic zakken maar daar schrijf ik inhoud en gewicht gewoon op de zak. Wel een permanent marker gebruiken in verband met vocht.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze tip, ik heb hem zelf uitgevonden.

Reacties

Sjoerd zei…
Toch wel handig al die tips...
Yova zei…
Heel handig idee. Het klopt zakjes met strip eraan moet je vooral goed opletten.
Elizabeth goede tips van jou. Jij gaat ook zo doen. Fijne dag.
Annelies zei…
Ben niet iemand van tips. Ik zal dus niet meedoen, maar schilderstape vind ik erg handig ook op quiltgebied.
In de weer zei…
Ik dacht gisteren ook dat het jou tip was, had gekund, want het is een prima idee.
Dit is ook een prima tip, wij deden dat vroeger ook, maar nu heb ik bakjes waarin je beter de inhoud kunt zien.
Judy zei…
Goeie tip! En ik vond die etiketten al zo goed!
Elizabeth zei…
Oh, ik dacht dat je etiketten met website de tip van de maand was!
Maar nu heb je er gewoon twee gegeven...
Ik was deze alweer vergeten, maar goed dat je weer even over dat schildertape schrijft. Ik ga meteen een rolletje in de keukenlade leggen!
Jolande zei…
Laat ik dat nou ook uitgevonden hebben :-)
In Belgie deed ik dat ook.
Daar heb ik rollen schilderstape in alle soorten en maten en gebruikte ik het heel vaak voor vanalles en nog wat. Ik maakte er zelfs miniatuurplantjes mee.
Hier heb ik maar een hele kleine vriezer (3 laden) en heb ik geen ´etiketten´ nodig.
Ik vond inderdaad je tip voor de etiketten al een hele leuke tip/trick.
Tijdens onze laatste vakantie hadden we plakband nodig en toen zag ik in de supermarkt beschrijfbare plakband. Dat heb ik gekocht, super handig! Dat trek je ook weer heel makkelijk van de bakjes. Maar als het werkt met schilderstape en je hebt dat al in huis, dan is het nog beter natuurlijk.
Janny zei…
Dat is nog eens een handige tip, ik vind het altijd zo lastig om die etiketten eraf te krijgen!
miekequilt zei…
Dit doe ik ook. Kocht jarenlang echte diepvriesetiketten, hartstikke duur. Tot ik deze tip kreeg. Werkt uitstekend.
Lies zei…
De stickers vond ik leuk/apart/mooi. De tape, en schrijven op, gebruik ik reeds. Toch is 't een fijn log!
Lie(f)s.
Josephine zei…
Dit is echt een super tip, gewone stickers krijg je er vaak slecht af.
Zo simpel kan het zijn, je moet er maar opkomen.
KnutzEls zei…
Dat is handig. Zo'n rolletje ga ik meteen pakken.