Doorgaan naar hoofdcontent

Lavendel in de hoofdrol

Na de koffie fietsten we verder op deze mooie route door de Drôme vallei. Voor dit prachtige huis stopte ik om even een foto te nemen en de rij(k) bloeiende oleanders te bewonderen.

Achter het grote veld met heerlijk geurende lavendel een hele rij bijenkasten. 

Het werd tijd voor de lunch en we vonden een prachtig plekje. Geen muurtjes of rotsen om op te zitten dus ik liet ik me op de grond zakken in het gras.  Dat gaat nu eindelijk weer, ook het overeind komen lukt me vrij gemakkelijk.

Onze lange maar makkelijke klim werd beloond met dit uitzicht.

We aten mijn eiersalade, meegebracht in een handig klein koeltasje, op een verse baguette die we onderweg bij een bakker gekocht hadden.

En onderwijl genoten we van het majestueuze uitzicht, we zagen telkens weer wat nieuws.

Terug reden we met de auto door de Pas de Lauzun richting Aouste. Van die nauwe kloof met aan weerskanten hoog opreizen rotswanden zal ik een volgende keer wat foto's maken.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik kan de lavendel bíjna ruiken...
De bijen doen goede zaken!
Judy zei…
Lavendelhoning, mmmm! En ja, dat overeind komen, goed dat het weer gaat!
Mooi die lavendelvelden! als jullie terug zijn van het fietsen bellen we even goed. Ben er niet eerder aan toe gekomen, heb je als je thuis bent ;-) druk met van alles en niets
KnutzEls zei…
Eten tussen de lavendel, dat moet heerlijk zijn.
Emie zei…
Wat zal dat lekker gesmaakt hebben in die prachtige omgeving.
Sjoerd zei…
wat een heerlijke omgeving is het daar toch. Puur genieten...
Charlie zei…
In de Ardeche waar het leven goed is!
Janny zei…
Wat een bijzonder huis en de lavendel is prachtig!
Ger zei…
Prachtig die lavendel daar…..
Voor mij op foto’s altijd net zó aantrekkelijk als zelf de bollenvelden fotograferen in mijn mooie landje en die plaatjes met plezier delen in blogland.
miekequilt zei…
O, dat verse stokbrood wat je onderweg bij een bakker kocht. Wat zal dat heerlijk gesmaakt hebben.
Elizabeth zei…
Ik geloof dat we maar wèer naar Frankrijk moeten...
Lies zei…
Ook lavendelhoning is lekker! Fijne frisse lunch!
Lie(f)s.
In de weer zei…
Zo is lunchen ook leuk, gewoon hup stoppen waneer je een prachtige plek ziet en een prachtige plek was het !