Doorgaan naar hoofdcontent

Typisch Frans

We waren het er snel over eens, als we dan toch in Vals zijn gaan we bij 'Beatrix' een ijsje eten. Zo'n verwennerij laten we ons niet ontgaan. Terwijl we daar op het terras op onze bestelling zaten te wachten viel mijn oog op deze man die achter ons op een rustig stuk terras zijn loterijbriefjes in zat te vullen. Een heel gewoon gebeuren op terrassen en in cafés, er wordt wat afgegokt in Frankrijk. Vaak zie je wat mannen bij elkaar gezellig met een kopje koffie of een biertje hun lotto briefjes in vullen. 

De Loto de France heeft drie keer per week een trekkking en zo'n lot kost twee euro maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Waar ik wel zeker van ben is dat er ontzettend veel van die loten verkocht worden. Als ik al eens in een bureau de tabac sta, zo'n winkel waar men sigaretten, kranten, tijdschriften en allerhande loten verkoopt, zie ik de mensen voor het laatste af en aan lopen.
Hoe de kans is om wat te winnen weet ik niet.

Maar we kwamen voor een coupe ijs en die waren zoals altijd weer heerlijk om alleen al te zien en om daarna smakelijk op te eten. Die van mij was met frambozen en saus en Mart had een coupe met veel aardbeien. Zo, dat was de eerste van deze zomer.

Reacties

Judy zei…
Ik heb niks met gokken, maar ik geloof dat dat in Nederland ook zo is, bij sigarenwinkels en zo. Geef mij dat ijsje maar!
Sjoerd zei…
Ik doe nergens aan mee, ik laat die kansen aan me voorbij gaan.
Bertiebo zei…
Het ziet er perfect uit, dat ijs
Emie zei…
Wat een verwennerij bij Beatrix. Top foto met dat terras op de achtergrond.
Charlie zei…
Heerlijk genieten van zo’n prachtig ijsje! (Weet je zeker dat je wat krijgt voor je geld).
Heerlijk zeg zo`n coupe met ijs en fruit!
Edward McDunn zei…
Wanneer je elke week 3x mee doet, loopt dat aardig op.
Die coupe ijs, ziet er heerlijk uit hoor!
KnutzEls zei…
Hier is de postcodeloterij. Hoef je alleen maar thuis te zijn. Vroeger deed mijn vader mee aan de Belgische loterij. Moesten we luisteren naar de uitslagen. Herinner me geen prijzen die we wonnen.
willy zei…
Wie niet waagt, niet wint

Maar zelf doe ik er niet aan mee

Prettige dag Marthy
Gerda zei…
Het ijs is heerlijk! En een leuk terras, dus genieten.
Als je wint is het leuk natuurlijk, maar zo'n ijsje geeft meer zekerheid, ha ha.
In de weer zei…
Het ziet er heerlijk uit Marthy, maar ik zou dan zeggen, geef mij het fruit maar met een lekkere dot slagroom en laat het ijs maar achterwegen. geen liefhebber daarvan.
Janny zei…
Heerlijk zo'n ijsje met fruit èn slagroom natuurlijk!
Lies zei…
Met jouw ijs had je alvast prijs!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Ik heb weleens een Frans kraslot gekocht. Blij dat ik niets won, want ik vroeg me af hoe ik dat in hemelsnaam moest regelen.
Elizabeth zei…
Nou, inderdaad... nu je het schrijft... Hier bij ons valt het me ook vaak op bij de Primera b.v.
Ik vind het zonde van 't geld en zou er liever zo'n heerlijke ijscoupe voor kopen. Oh, wat ziet die er lekker uit!