Doorgaan naar hoofdcontent

Geconcentreerd

Heel geconcentreerd waren we met zijn vieren aan het werk, Saar, Luuk, schoondochter Christianne en ikzelf. Ik had ze uitgenodigd om stenen te komen schilderen, het was tenslotte herfstvakantie dus alle tijd. Saar wilde een hartje schilderen maar het moest wel roze worden dus dat werd gemengd voor haar. Luuk wilde wel drie stenen tegelijk schilderen en Chris en ik schilderden een fantasiebeestje.


Ziezo, we hebben in ieder geval al een paar voorbeelden voor de kinderen die mee gaan doen aan de workshop. Ik kreeg van de week een mailtje van de school of er in plaats van acht leerlingen zestien mee kunnen doen. Ik krijg er dan een leerkracht bij om te helpen. Hopelijk heb ik stenen genoeg, stap denk ik van de week maar eens op de fiets en rij naar het loonwerkersbedrijf in de buurt. Die hebben hopen grind liggen en tussen de grove soort zal ik nog wel iets van mijn gading kunnen vinden.


Reacties

Elizabeth zei…
Ah, moet je toch eens zien... Wat prachtig om te zien hoe ze bezig zijn!
En ik denk dat jullie ook genoten hebben...
Bertiebo zei…
Ik heb dat op school ook wel gedaan. Ga je ze ook lakken?
Marthy zei…
Dit zijn leuke dingen om te doen met je kleinkinderen, Elizabeth.
Marthy zei…
Ja, ik ben van plan dat met kleurloze nagellak te doen. Heb jij een andere suggestie?
KnutzEls zei…
Leuk. Hier liggen ook twee stenen in de "memories-doos". Vast veel succes met de workshop.
Lekker bezig geweest. Ik lakte vroeger met gewone kleurloze lak. Dan kun je namelijk een bredere kwast gebruiken.
Marthy zei…
Goed idee, Jeanne. Bedankt!
Marthy zei…
Gaat vast lukken, Els.
Annelies zei…
Je bent je "schade" aan het inhalen, Marthy! Alle aandacht nu voor de kleinkinderen: heerlijk!
(wat betreft je mogelijk tekort aan stenen : ik kan je wel wat stenen vanuit Balazuc opsturen!!)
Marthy zei…
Ja, ik ben zeker de schade aan het inhalen, Annelies. Morgen de verjaardag van Saar waarbij ik de andere kleinkinderen ook weer zie, echt fijn allemaal. Laat die stenen uit Balazuc maar zitten hoor, het wordt zo'n duur postpakketje;-)
Ineke zei…
Ik vind je een topper-crea-bea oma.
Bertiebo zei…
Ik deed het met gewone lak. Glans.
Marthy zei…
Bedankt, ga ik ook proberen.
Marthy zei…
Nou niet overdrijven, Ineke.
Sjoerd zei…
Ik heb denk ik ergens wat gemist. Met welk soort verf doe je dit...
Oh leuk Marthy. En een flinke groep krijg je onder je hoede op school.
Zulke mooi versierde stenen heb ik hier ook nog liggen
Geweldig toch? Lekker zoet bezig en het resultaat mag ook nog gezien worden. Wat is die eerste foto aandoenlijk...
Creatieve groet
In de weer zei…
Schitterend, het begin is gemaakt. Mooi resultaat. Veel plezier op school.
Marthy zei…
Zie: http://heenenterugnaardeardeche.blogspot.nl/2017/10/workshop-knutselen.html
Met acrylverf, Sjoerd maar het kan met iedere hobbyverf.
Marthy zei…
Ik zet ze flink aan het werk, Jeanette, dan worden ze wel rustig;-)
Marthy zei…
Van die grote jongens van je? Wat leuk.
Marthy zei…
Het is een heerlijk kind, Kakel. Maar we zeggen hier altijd dat ze over een paar jaar alle drie de jongens, haar broer en twee neven, de baas zal zijn.
Marthy zei…
Dank je voor je aanmoediging, Toos.
Ageeth Mooij zei…
Wat heerlijk om zo bewust samen bezig te zijn! Fijne verjaardag samen vandaag.
Geweldig om ze zo geconcentreerd bezig te zien :-)
En het resultaat is prachtig geworden!
Fijn weekend daar.
miekequilt zei…
Wat een leuk werk. Zorg wel dat de stenen goed droog zijn, voor je gaat lakken. Anders loopt het door. Zou jammer zijn van al het werk. Ga je er verder nog iets mee doen?
Ik wens jou en de leerlingen veel succes en plezier.
Marthy zei…
Eigenlijk moet ik het veel meer doen, Ageeth, zo knutselen met de kleinkinderen.
Marthy zei…
Kinderen gooien zich er helemaal in, leuk hoor.
Marthy zei…
Ik zal er op letten dat de stenen die we met de kinderen gaan beschilderen goed droog zijn, Mieke. Bedankt!