Doorgaan naar hoofdcontent

Heen en terug naar de Ardèche

Al jarenlang vergezelt deze mand ons op onze reis heen en terug naar de Ardèche. Daarin alles wat we nodig denken te hebben voor de reis. Om te beginnen de koffie en die gaat nog steeds in mijn oude van Nelle koffiekan, misschien al veertig jaar oud, je kreeg hem toendertijd op de zegels. Het kleine rode kannetje nemen we mee als we gaan wandelen, daar gaan maar vier kopjes in. Ook al een eeuwigheid oud. Mart gebruikt suiker en de klontjes zitten in dat Snoopy blikje en in het zwarte blik zit de muntdrop samen met pepermunt, lekker voor onderweg. Verder nog een rol closetpapier, vochtige doekjes en papieren zakdoekjes. Broodjes en lekkere dingen kopen we bij een vroege bakker net voor we de snelweg bij Valence opduiken. Om de paar uur stoppen we, een kopje koffie, wat eten, even naar de toilet en weer verder. Meestal rijden we in het weekend, dan is het lekker rustig op de weg, net zoals vandaag. Om kwart voor zes vanmorgen in de auto, om kwart voor vijf  voor het huis in Stolwijk. Ons Nederlandse leven kan weer beginnen!



Reacties

O, jullie zijn er alweer. Welkom weer!
Bertiebo zei…
Ook weer fijn denk ik zo!👍
Welkom terug op Nederlandse bodem. Wat leuk om te zien wat jullie mee hebben onderweg. En herkenbaar dat dingen lang mee gaan. Wij hebben onze 2e thermoskan sinds we samen zijn (= 33 jaar), maar ik neem wel iedere keer verschillende kopjes mee. Dat is afhankelijk van wat we thuis ook gebruiken, jarenlang Douwe Egberts kopjes, nu Greengate bekers.
Emie zei…
Fijn dat jullie weer veilig op dje andere stek bent. Wij rijden morgen weg maar dien het in twee etappes. Fijne Nederlandse periode gewenst.
Elizabeth zei…
Welkom thuis weer! En ja, na zoveel keren heen en terug weet je precies wat je nodig hebt. Snel gereden hoor. En nu weer genieten van kinderen en kleinkinderen... èn van het mooie weer!

Groetjes, Elizabeth
Ton zei…
Hoi Marthy, Wat leuk om bij jou ook nog die Van Nelle koffiekan te zien. Ik heb in 1981 alle zegeltjes voor mijn moeder ingeruild voor kannen en kopjes. Dus 36 jaar geleden. Ik weet dat nog omdat ik een vriend in Maasluis ging bezoeken die ik in een kibbutz in Israel had ontmoet. Dan kan jij meteen ook wel die zegels inruilen, dan hoef ik geen porto te betalen, zei mijn moeder. Aldus geschiedde en ook ik heb hem nog steeds in gebruik. Met groeten Ton
Haak en Pen zei…
Leuk die tradities met reizen, ik houd daar wel van.
Welkom terug...
Sjoerd zei…
Gelukkig heb je een beetje mooi thuiskom weer. Dan valt het niet ze zwaar om afscheid te nemen van je huis in France...
In de weer zei…
Fijn dat de reis goed is gegaan en welkom thuis net op tijd voor de herfstvakantie.
Ineke zei…
Welkom terug in Nederland en in het altijd pittoreske Stolwijk.
Geniet van de (klein)kinderen en het mooie herfstweer in ons landje.
Lieve groet
Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn! Kunnen jullie je kinderen en kleinkinderen weer in de armen sluiten en jullie leven in Stolwijk weer oppikken. Over een week weten jullie niet beter...
Lieve groet
Marthy zei…
Helemaal waar!
Marthy zei…
In die mand staan kopjes die wel ook al een jaar of twintig gebruiken, zuinig hè.
Marthy zei…
Goede thuiskomst.
Marthy zei…
Dat mooie weer is met ons meegereisd, Elizabeth.
Marthy zei…
Ik hoopte al dat iemand hem zou herkennen, Ton, want in die tijd zag je de kan veel in gebruik. Leuk dat jij hem ook nog gebruikt, ik kan er geen afscheid van nemen.
Marthy zei…
Ik ga er ook niets aan veranderen, ik hou van deze spulletjes.
Marthy zei…
We worden verwend met dat prachtige weer en jullie ook.
Marthy zei…
Wij zijn blij dat we er weer zijn en morgenavond eten we alweer met kinderen en kleinkinderen.
Marthy zei…
Nou, pittoresk, onze hele straat ligt open en het zal nog wel even duren.
Marthy zei…
Wij zijn heel gauw weer gewend, daar hebben we niet eens een week voor nodig, Kakel.
Ik wilde jullie nog een goede en veilige reis wensen maar jullie zijn er al. Jullie boffen met het weer! En wij dus ook :-)
Marthy zei…
Maar toch bedankt, goed en veilig thuis,
Jan uit Perth zei…
Ha ha, ik had hetzelfde: voor je 't weet zijn ze d'r al. Welkom thuis weer en succes met die opgebroken straat.
Dufraing Marc zei…
Jullie zijn al thuis las ik hierboven! Dus goeie reis zonder problemen gehad. Wanneer gaan jullie dan weer terug naar de Ardeche? Nooit plannen gehad om wat te overwinteren of in de winter ook eens te gaan? Ik blijf nog hier (Anan) tot einde oktober - ga in november terug naar B - en kom dan de ganse maand december weer terug naar FR. Januari-februari en half maart is zowat de langste periode dat ik niet in FR ben. Ook in december zijn er hier nog mooie dagen!
miekequilt zei…
Welkom terug. Bij ons altijd heet water en oploskoffie en thee in de mand.
De ( klein) kinderen zijn vast blij jullie weer te zien.
Een fijne en smakelijke avond straks.
Ik ga weer genieten van je Slolwijkse avonturen. En jij geniet straks weer van de Stolwijkse kaas!!
Lot zei…
Ik heb een bruine curverbak sinds 1985 in gebruik, de eerste kampeerreis. Zitten paar dingen standaard in zoals bestek. Ook als we dagje naar bv Duitsland gaan gaat de bak mee.
Op de reis van en naar de Dordogne kopen we ook wat onderweg en maak ik tijdens het rijden de croissantjes en stokbroodjes klaar, meestal als we langs Parijs rijden.
Er liggen nog croissantjes van de favoriete bakker uit Limoges in de vriezer, vandaag maar eens eten als herinnering.
Wieneke zei…
Nederland is ook heel fijn, zeker met dit mooie weer. Dank voor het meebrengen :-)
Mirjam zei…
Oooh ik zat me net van de week af te vragen wanneer jullie weer terug zouden gaan. Maar jullie zijn er dus al weer, hebben een mooi weekend uitgezocht om terug te komen. Ik ben de laatste tijd vreselijk weinig bij je langs geweest op je blog, zo druk geweest, maar ik pak het bloggen weer op, miste het toch te veel, blog nu nog maar eens in de week, maar wil wel vaker bij de meesten even buurten.
Dan kunnen we weer een keer gaan wandelen o.a.... heb er nu al zin in.
liefs,
Mirjam
Anoniem zei…
Ik lees je verhalen al een tijdje , maar deze komt ons bekend voor .
Onze rit gaat ongeveer het zelfde.
Groeten Bert
Marthy zei…
Dat laatste gaat nog wel een week of drie duren volgens buurman Piet.
Marthy zei…
Wij gaan in februari meestal nog een week of twee naar de Ardèche. Jij zit een stuk zuidelijker waar het 's winters wat beter weer zal zijn waarschijnlijk.
Marthy zei…
Er lag al een groot stuk Stolwijkse boeren belegen in de koelkast, verzorgt door dochter Floor.
Marthy zei…
Leuk hè, die oude spullen blijven gebruiken. Ik kan geen afscheid nemen van mijn kan terwijl ik een nieuwe heb staan.
Marthy zei…
Ik hoorde al iets over burlende herten in de AWD, Mirjam;-)
Marthy zei…
Haha, leuk Bert!