Doorgaan naar hoofdcontent

Leuke karretjes

Het aller, allerleukste in Italië vond ik deze autootjes. Bij de eerste die ik zag dacht ik dat het een oudje was uit lang vervlogen tijden maar de echtgenoot hielp me gauw uit de droom. 'Die karretjes worden hier nog gewoon nieuw gemaakt' zei hij en toen ik wat beter keek moest ik hem gelijk geven want alle spatschermen waren van kunststof. 'Geeft niet, ik vind ze nog steeds leuk'. Er rijden er echt heel veel, je ziet ze overal. Ze zijn ook verrekt handig, of je nu boer, wijnbouwer of metselaar bent.

Ik had graag zo'n wagentje, bij wijze van spreken onder mijn arm, meegenomen. Ik weet een hele mooi route over binnendoor weggetjes naar Privas. Daar ga ik dan mijn boodschappen doen, ik laat er bij Mr. Bricolage nog een paar zakken cement voor de man op gooien en tuf dan weer naar huis. Zien jullie me al gaan?


Reacties

Ageeth Mooij zei…
Ik vind ze ook leuk (en handig)!
Marthy zei…
Echt superhandig, Ageeth.
Annelies zei…
Ik zie zo een gezellige dikbuikige besnorde Italiaan erin rijden!
Inderdaad heel handig zo'n klein karretje op die smalle bochtige weggetjes bij jullie.
Ze rijden vast niet hard dus kun je nog extra genieten van alles om je heen.
Bertiebo zei…
Jaaaa leuk. Ik wil er ook een
Ja,ja, tuf tuf de berg op! Handig en leuk!
Emie zei…
Dit handige karretje heet Ape (bij) en is de grote broer van de Vespa (wesp). Als er een oud echtpaar in rijdt is de voorbank helemaal gevuld. Je ziet ze inderdaad heel veel en zijn super handig. Op mijn blog van gisteren stond er één voor de Malle Pietje winkel.
Marthy zei…
Dat binnendoor weggetje naar Privas is hartstikke mooi dus ik ga zeker niet hard rijden, haha.
Marthy zei…
Ik krijg vast korting als ik er meer dan één bestel, Bertie.
Marthy zei…
Soms kwamen ze echt de bocht om sjezen in zo'n dorpje met die smalle weggetjes.
Marthy zei…
Oh, wat leuk om die namen te weten. Ik heb een Vespa scooter gehad maar nooit geweten dat dat een 'wesp' was.
Ja hoor, ik zie jou al gaan (-: Zelfs in Stolwijk lijkt zo'n karretje me reuze handig!
KnutzEls zei…
Ik ruik handel. Jij gaat ze importren en wij kopen ze. Allemaal hollandse bijen op weg naar de super :-) :-)
Ja hoor, ik zie je wel gaan!
Marthy zei…
Weet je wat fijn is, je hoeft geen helm op!
Marthy zei…
Ik zag er in Italië alleen mannen in rijden, lijkt me leuk als we er in Nederland een bijenzwerm van maken met allen vrouwen.
Marthy zei…
Echt, het lijkt me leuker dan een lelijke eend.
Sjoerd zei…
De Vespa Ape, geweldig gewoon...
Marthy zei…
Gewoon een restaurantje gaan beginnen in Italië, Sjoerd en dan ga je met zo'n leuk karretje je inkopen doen.
Jan uit Perth zei…
Ik zie het helemaal voor me, Marthy!
Elizabeth zei…
Haha, ik zie je al rijden... Maar als je zo'n wagentje besteld, doe er dan ook maar gelijk eentje voor ons!
Marthy zei…
Ja, je hoeft er zo heel veel verbeeldingskracht voor te hebben, Jan.
Marthy zei…
Ik zou toch bijna serieus het importeurschap aan gaan vragen;-)